Zaawansowane techniki programowania I-NM3O>ZTP
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie wybranych technik wytwarzania oprogramowania oraz ich praktycznego wykorzystania. Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę z zakresu optymalizacji kodu programu i wykorzystania zasobów komputera, metod przetwarzania równoległego i rozproszonego, wykorzystania kart graficznych oraz wykorzystania pakietów sztucznej inteligencji w środowisku .NET, oraz wybranych wzorców projektowych. Po ukończeniu przedmiotu student potrafi wykorzystać poznane elementy podczas projektowania i implementacji systemów informatycznych.
|
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie najważniejszych kierunków rozwoju technik wytwarzania oprogramowania oraz ich praktycznego wykorzystania. Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę z zakresu wzorców architektonicznych i projektowych stosowanych w praktyce, metod testowania aplikacji. W programie znajdują się również elementy języków funkcyjnych oraz zaawansowane metody przetwarzania równoległego i rozproszonego. Po ukończeniu przedmiotu student potrafi wykorzystać wzorce architektoniczne i projektowe podczas projektowania systemów informatycznych. Zna narzędzia wspomagające i usprawniające proces testowania, kompilacji i wdrażania oprogramowania. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie najważniejszych kierunków rozwoju technik wytwarzania oprogramowania oraz ich praktycznego wykorzystania. Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę z zakresu wzorców architektonicznych i projektowych stosowanych w praktyce, metod testowania aplikacji. W programie znajdują się również elementy języków funkcyjnych oraz zaawansowane metody przetwarzania równoległego i rozproszonego. Po ukończeniu przedmiotu student potrafi wykorzystać wzorce architektoniczne i projektowe podczas projektowania systemów informatycznych. Zna narzędzia wspomagające i usprawniające proces testowania, kompilacji i wdrażania oprogramowania. |
W cyklu 2025/2026-Z:
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie najważniejszych kierunków rozwoju technik wytwarzania oprogramowania oraz ich praktycznego wykorzystania. Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę z zakresu wzorców architektonicznych i projektowych stosowanych w praktyce, metod testowania aplikacji. W programie znajdują się również elementy języków funkcyjnych oraz zaawansowane metody przetwarzania równoległego i rozproszonego. Po ukończeniu przedmiotu student potrafi wykorzystać wzorce architektoniczne i projektowe podczas projektowania systemów informatycznych. Zna narzędzia wspomagające i usprawniające proces testowania, kompilacji i wdrażania oprogramowania. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: 1. https://github.com/microsoft/perfview
2. https://www.jetbrains.com/profiler/documentation
3. https://www.jetbrains.com/dotmemory/documentation
4. https://docs.nvidia.com/cuda/index.html
5. https://www.rabbitmq.com/
6. https://getakka.net/
7. https://dotnet.microsoft.com/learn/ml-dotnet/get-started-tutorial/intro
8. https://docs.microsoft.com/en-us/analysis-services/data-mining
9. https://pytorch.org
10. https://www.tensorflow.org
11. https://dotnettutorials.net/course/dot-net-design-patterns
12. https://en.wikipedia.org/wiki/Software_design_pattern
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2025/2026-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: 1. https://github.com/microsoft/perfview
2. https://www.jetbrains.com/profiler/documentation
3. https://www.jetbrains.com/dotmemory/documentation
4. https://docs.nvidia.com/cuda/index.html
5. https://www.rabbitmq.com/
6. https://getakka.net/
7. https://dotnet.microsoft.com/learn/ml-dotnet/get-started-tutorial/intro
8. https://docs.microsoft.com/en-us/analysis-services/data-mining
9. https://pytorch.org
10. https://www.tensorflow.org
11. https://dotnettutorials.net/course/dot-net-design-patterns
12. https://en.wikipedia.org/wiki/Software_design_pattern
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych technik programowania obiektowego, współbieżnego, równoległego, języków funkcyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych technik programowania obiektowego, współbieżnego, równoległego, języków funkcyjnych
Wiedza
Ma gruntowną wiedzę w zakresie metodyk i technik analizy, projektowania, modelowania, testowania, wytwarzania i konserwacji oprogramowania. Zna techniki programowania obiektowego i znaczenie jakości kodu.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_W06
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma gruntowną wiedzę w zakresie metodyk i technik analizy, projektowania, modelowania, testowania, wytwarzania i konserwacji oprogramowania. Zna techniki programowania obiektowego i znaczenie jakości kodu.
Wiedza
Zna i rozumie procesy projektowania i obsługi systemów informatycznych, a także metody i techniki stosowane w projektowaniu aplikacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_W18
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Zna i rozumie procesy projektowania i obsługi systemów informatycznych, a także metody i techniki stosowane w projektowaniu aplikacji.
Umiejętności
Umie zaprojektować i wykonać system informatyczny definiując podstawowe modele architektoniczne i obiektowe projektowanego systemu.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U20
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:Umie zaprojektować i wykonać system informatyczny definiując podstawowe modele architektoniczne i obiektowe projektowanego systemu. kolokwia, sprawdzanie na zajęciach
Umiejętności
Umie zastosować typowe metody i narzędzia informatyczne do zadań o charakterze praktycznym podczas tworzenia i testowania oprogramowania.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U15
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:Umie zastosować typowe metody i narzędzia informatyczne do zadań o charakterze praktycznym podczas tworzenia i testowania oprogramowania. kolokwia, sprawdzanie na zajęciach
Umiejętności
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U01
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. kolokwia, sprawdzanie na zajęciach
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_K01
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych jest zaliczenie prac projektowych, a wykładu jest pozytywna ocena z kolokwium wieńczącego zajęcia wykładowe.
Literatura
1. https://github.com/microsoft/perfview
2. https://www.jetbrains.com/profiler/documentation
3. https://www.jetbrains.com/dotmemory/documentation
4. https://docs.nvidia.com/cuda/index.html
5. https://www.rabbitmq.com/
6. https://getakka.net/
7. https://dotnet.microsoft.com/learn/ml-dotnet/get-started-tutorial/intro
8. https://docs.microsoft.com/en-us/analysis-services/data-mining
9. https://pytorch.org
10. https://www.tensorflow.org
11. https://dotnettutorials.net/course/dot-net-design-patterns
12. https://en.wikipedia.org/wiki/Software_design_pattern