Prowadzony w
cyklu:
2024/2025-Z
Punkty ECTS:
3
Organizowany przez:
Katedra Informatyki i Automatyki
(dla:
Wydział Budowy Maszyn i Informatyki)
Zaawansowana grafika i gry komputerowe I-NM3O>ZGiGK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
ocena średnia pomiędzy ocenami uzyskanymi za wykłady a ćwiczenia laboratoryjne
<b>Wymagania wstępne</b>
Grafika komputerowa (IZI.34): podstawy współczesnych systemów grafiki komputerowej
Fizyka (IZI.17): optyka geometryczna i własności falowe światła, fizyka dźwięku
Programowanie (IZI.20-IZI.23): ogólne umiejętności w zakresie programowania
<b>Literatura podstawowa</b>
1. „Wprowadzenie do grafiki komputerowej”, J. D. Foley, A. van Dam, S. K. Feiner, J. F. Hughes i R. L. Philips, WNT, 2001
2. “Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik w.2011” Tomasz Rudny. Helion
3. J. Zabrodzki i inni, Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994
4. M. Jankowski, Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2006
5. „Projektowanie dla nowych mediów”, T. Austin, R. Doust, PWN
<b>Literatura uzupełniająca</b>
1. Kurs przygotowany przez prowadzących: faai.ubb.edu.pl
2. P. Kiciak, Podstawy modelowania krzywych i powierzchni, WNT, 2000
3. P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed. A K Peters, 2005
4. D. Hearn, P. Baker, Computer Graphics, Prentice Hall 1997
5. „Grafika w Internecie” S. Powers
6. „Grafika w biznesie” A. Benicewicz-Miazga
7. Golker K.: GIMP dla fotografów – techniki cyfrowej obróbki zdjęć, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2012
8. Gradias M.: CorelDRAW – książka w kolorze, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2004
9. Derekhshani D.: Maya 2011 – wprowadzenie, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
10. Pasek J.: 3ds max 9 – animacja 3D od podstaw, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007
11. Kuklo K., Kolmaga J.: Blender – kompendium, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007
<b>Inne informacje</b>
Dodatkowe informacje i materiały dostępne na teams
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna zaawansowane pojęcia i narzędzia programistyczne związane z tworzeniem grafiki komputerowej i multimedia
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_W09
Metody weryfikacji:
Kolokwium:testy
Ocena aktywności na zajęciach:zadania wyk. na zajęciach
Zadania domowe
Umiejętności
Potrafi zrealizować grafikę komputerową w wybranym języku programowania
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_U20
Metody weryfikacji:
Kolokwium:testy
Ocena aktywności na zajęciach:zadania wyk. na zajęciach
Zadania domowe
Kompetencje społeczne
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Powiązane efekty kierunkowe:
IF2A_K06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:na bieżąco w trakcie zajęć