Projekt - zespołowe przedsięwzięcie programistyczne I-NI7O>P-ZPP
Ćwiczenia projektowe
• Treści programowe (tematyka zajęć):
1. Omówienie metodyk zwinnych (agile) prowadzenia projektów informatycznych na przykładzie Scrum
2. Omówienie narzędzi wspierających pracę grupową: system kontroli wersji (np. Team Foundation Server, Subversion, Mercurial, Git), system kontroli postępów pracy, itp.
3. Podział na zespoły, wydanie i omówienie tematów projektów, przydział ról członkom zespołu
4. Analiza wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych (dobór języka programowania, technologii, komponentów)
5. Wykonanie planu i harmonogramu realizacji z podziałem na etapy (sprinty)
6. Projekt bazy danych
7. Implementacja aplikacji
8. Testowanie tworzonych rozwiązań za pomocą automatycznych testów jednostkowych oraz interfejsu użytkownika
9. Dokumentacja techniczna i przygotowanie do fazy wdrożenia
10. Zaliczenie
• Metody dydaktyczne: Ćwiczenia projektowe w pracowni komputerowej
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami pracy w grupie pracującej nad utworzeniem nowoczesnej aplikacji wykorzystującej bazę danych. W ramach zajęć każdy z zespołów (minimum 4 osoby) tworzy aplikację w wybranej przez siebie technologii z uwzględnieniem podstawowych elementów występujących z procesie wytwarzania oprogramowania: analiza, projekt, implementacja, testy, dokumentacja, wdrożenie. |
W cyklu 2022/2023-L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami pracy w grupie pracującej nad utworzeniem nowoczesnej aplikacji wykorzystującej bazę danych. W ramach zajęć każdy z zespołów (minimum 4 osoby) tworzy aplikację w wybranej przez siebie technologii z uwzględnieniem podstawowych elementów występujących z procesie wytwarzania oprogramowania: analiza, projekt, implementacja, testy, dokumentacja, wdrożenie. |
W cyklu 2023/2024-L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami pracy w grupie pracującej nad utworzeniem nowoczesnej aplikacji wykorzystującej bazę danych. W ramach zajęć każdy z zespołów (minimum 4 osoby) tworzy aplikację w wybranej przez siebie technologii z uwzględnieniem podstawowych elementów występujących z procesie wytwarzania oprogramowania: analiza, projekt, implementacja, testy, dokumentacja, wdrożenie. |
W cyklu 2024/2025-L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami pracy w grupie pracującej nad utworzeniem nowoczesnej aplikacji wykorzystującej bazę danych. W ramach zajęć każdy z zespołów (minimum 4 osoby) tworzy aplikację w wybranej przez siebie technologii z uwzględnieniem podstawowych elementów występujących z procesie wytwarzania oprogramowania: analiza, projekt, implementacja, testy, dokumentacja, wdrożenie. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2024/2025-L: 1. Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# , Robert C. Martin, Micah Martin - Gliwice : Helion, 2008
2. Sztuka testowania oprogramowania : nowoczesne techniki i zasady testowania aplikacji / Glenford
J. Myers [i in.] ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
3. Teoria i praktyka testowania programów / Bogdan Wiszniewski, Bogdan Bereza-Jarociński. - Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN, 2006.
4. Refaktoryzacja do wzorców projektowych / Joshua Kerievsky ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
5. Modelowanie danych : zaprojektuj wydajną i niezawodną bazę danych / Sharon Allen ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2006.
| W cyklu 2022/2023-L: 1. Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# , Robert C. Martin, Micah Martin - Gliwice : Helion, 2008
2. Sztuka testowania oprogramowania : nowoczesne techniki i zasady testowania aplikacji / Glenford
J. Myers [i in.] ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
3. Teoria i praktyka testowania programów / Bogdan Wiszniewski, Bogdan Bereza-Jarociński. - Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN, 2006.
4. Refaktoryzacja do wzorców projektowych / Joshua Kerievsky ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
5. Modelowanie danych : zaprojektuj wydajną i niezawodną bazę danych / Sharon Allen ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2006.
| W cyklu 2023/2024-L: 1. Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# , Robert C. Martin, Micah Martin - Gliwice : Helion, 2008
2. Sztuka testowania oprogramowania : nowoczesne techniki i zasady testowania aplikacji / Glenford
J. Myers [i in.] ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
3. Teoria i praktyka testowania programów / Bogdan Wiszniewski, Bogdan Bereza-Jarociński. - Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN, 2006.
4. Refaktoryzacja do wzorców projektowych / Joshua Kerievsky ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
5. Modelowanie danych : zaprojektuj wydajną i niezawodną bazę danych / Sharon Allen ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2006.
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada podstawową wiedzę w zakresie zagadnień związanych z tworzeniem aplikacji desktop, web lub mobile
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W05, IF1A_W15
Metody weryfikacji:
Kolokwium:W ramach zaliczenia przedmiotu
Wiedza
Zna podstawy architektury aplikacji wykorzystujących systemy operacyjne i bazodanowe
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W15
Metody weryfikacji:
Kolokwium:W ramach zaliczenia przedmiotu
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Potrafi instalować i konfigurować urządzenia i usługi informatyczne oraz zaprojektować, uruchomić oraz przetestować komponenty oprogramowania.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U27, IF1A_U28
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Potrafi wybrać i obsługiwać narzędzia programistyczne potrzebne do realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U28
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Potrafi zaprojektować i wykonać aplikację wykorzystującą platformę aplikacyjną (framework)
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U24
Metody weryfikacji:
Kolokwium:W ramach zaliczenia przedmiotu
Umiejętności
Potrafi wykorzystać systemy bazodanowe
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U24
Metody weryfikacji:
Kolokwium:W ramach zaliczenia przedmiotu
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w zespole w roli osoby inspirującej, lidera grupy lub członka grupy.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K03
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Kryteria oceniania
Wykonanie aplikacji, testów i dokumentacji. Uzyskanie pozytywnych ocen cząstkowych kontrolujących systematyczny postęp prac zgodnie z harmonogramem realizacji projektu.
Literatura
1. Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# , Robert C. Martin, Micah Martin - Gliwice : Helion, 2008
2. Sztuka testowania oprogramowania : nowoczesne techniki i zasady testowania aplikacji / Glenford
J. Myers [i in.] ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
3. Teoria i praktyka testowania programów / Bogdan Wiszniewski, Bogdan Bereza-Jarociński. - Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN, 2006.
4. Refaktoryzacja do wzorców projektowych / Joshua Kerievsky ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2005.
5. Modelowanie danych : zaprojektuj wydajną i niezawodną bazę danych / Sharon Allen ; [tł. z jęz. ang.]. - Gliwice : Helion, 2006.