Programowanie II I-NI7O>P-II
1. Wektory, mapy, iteratory, krotki i referencje
2. Klasy, konstruktory i destruktory
3. L- i r-wartości, dziedziczenie, polimorfizm
4. Przeciążanie operatorów, enum class, składowe statyczne
5. Strumienie, wyjątki
6. Szablony, słowo kluczowe auto
W cyklu 2021/2022-Z:
Wykłady: Stanowić to ma stabilną podbudowę zajęć z programowania obiektowego, realizowanego w następnych semestrach. Zajęcia przedstawią pojęcia klasy i obiektu, podstawowe konstrukcje programistyczne, implementacje algorytmów i wzorców projektowych w tym również tworzenie dynamicznych obiektów. Przewiduje się także omówienie podstawowych cech programowania obiektowego: enkapsulacji, dziedziczenia, polimorfizmu i wirtualizacji metod. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma elementarną wiedzę w zakresie algorytmów i złożoności
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W03
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma elementarną wiedzę w zakresie algorytmów i złożoności
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metod i technik programowania (języki programowania wysokiego poziomu)
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metod i technik programowania (język programowania wysokiego poziomu C )
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie języków i paradygmatów programowania
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W05
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie języków i paradygmatów programowania
Umiejętności
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Umiejętności
Posługuje się narzędziami informatycznymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U03
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Posługuje się narzędziami informatycznymi
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K01
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Prace kontrolne
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w zespole w roli osoby inspirującej, lidera grupy lub członka grupy
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K03
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:Potrafi pracować w zespole w roli osoby inspirującej, lidera grupy lub członka grupy. Prace kontrolne.
Kryteria oceniania
Wykłady w formie prezentacji z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego. Treść slajdów obejmuje zarówno aspekty teoretyczne podstaw programowania, jaki i praktyczne przykłady rozwiązywania konkretnych zadań. Wykłady kończą się zaliczeniem, który ma charakter testu jednokrotnego wyboru. Pytania dotyczą zagadnień teoretycznych oraz analizy przykładowych programów. Za każde pytanie można uzyskać jeden punkt, a do zaliczenia wymagana jest poprawna odpowiedź na co najmniej 50% pytań plus jedno pytanie. Za 100% skuteczność student uzyskuje ocenę bardzo dobrą, a za mniejszą - proporcjonalnie mniej.
W ramach laboratorium rozwiązywane są praktyczne zadania dotyczące poszczególnych zagadnień przedstawianych na wykładzie. Za każde rozwiązane zadanie w ramach kolokwium student uzyskuje ocenę (od dwóch do pięciu punktów). Dwa punkty za brak lub rozwiązanie nieprawidłowe, trzy lub więcej punktów w zależności od liczby punktów przypisanych do danego zadania. Aby zaliczyć laboratorium należy uzyskać średnią arytmetyczną ze wszystkich ocen nie mniejszą niż 3,0. Średnia ta zaokrąglona do najbliższej połówki stanowi ocenę zaliczającą ćwiczenia. Kolokwium można poprawiać na następnych zajęciach.
Ocena końcowa dla modułu to średnia arytmetyczna oceny z egzaminu oraz oceny zaliczającej laboratorium. Obydwie muszą być pozytywne.
Literatura
- Jacek Krzaczkowski, Zadania z programowania w języku C/C++, cz. I, UMCS 2011.
- Nicolai M. Josuttis, C++ Biblioteka standardowa: Podręcznik programisty, Helion 2003.
- Tony L. Hansen, C++ zadania i odpowiedzi, WNT 1994.
- Clovis L. Tondo, Bruce P. Leung, Podstawy języka C++: ćwiczenia i rozwiązania, WNT 2001.
- Ivor Horton, Peter Van Weert, Beginning C++17: From Novice to Professional, Apress 2018.