Komunikacja społeczna i aktywizacja zawodowa I-NI7O>KSiAZ
1. Podstawowe pojęcia związane z komunikacją społeczną.
2. Modele i poziomy komunikacji.
3. Komunikacja werbalna i niewerbalna,
4. Procesy poznawcze człowieka.
5. Komunikacja w grupie.
6. Przemówienia publiczne.
7. Proces rekrutacji i selekcji.
8. Kwalifikacje zawodowe.
9. Podstawy prawne nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy.
W cyklu 2022/2023-L:
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z procesami poznawczymi człowieka, poziomami oraz modelami komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej. W zakresie aktywizacji zawodowej tematyka zajęć obejmuje proces rekrutacji oraz selekcji pracowników, analizę kwalifikacji zawodowych oraz podstawy prawne nawiązywania oraz rozwiązywania stosunku pracy. |
W cyklu 2023/2024-L:
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z procesami poznawczymi człowieka, poziomami oraz modelami komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej. W zakresie aktywizacji zawodowej tematyka zajęć obejmuje proces rekrutacji oraz selekcji pracowników, analizę kwalifikacji zawodowych oraz podstawy prawne nawiązywania oraz rozwiązywania stosunku pracy. |
W cyklu 2024/2025-L:
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z procesami poznawczymi człowieka, poziomami oraz modelami komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej. W zakresie aktywizacji zawodowej tematyka zajęć obejmuje proces rekrutacji oraz selekcji pracowników, analizę kwalifikacji zawodowych oraz podstawy prawne nawiązywania oraz rozwiązywania stosunku pracy. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Nęcki Z.: Komunikacja międzyludzka. ANTYKWA, Kraków 2000.
- Rzepka B.: Efektywna komunikacja w zespole. Warszawa 2012.
- Francuz P.: Komunikacja wizualna. Warszawa 2012.
- Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza i umiejętności. PWN, Warszawa 2008.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- DeTienne K.: Komunikacja elektroniczna. Kluwer, Warszawa 2009.
- Kodeks pracy.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
IZI.07_W01 Posiada wiedzę na temat podstawowych zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej, zakłóceń w komunikacji, stylów komunikowania, aktywnego słuchania oraz metod wywierania wpływu. IF1A_W20
IZI.07_W02 Posiada wiedzę na temat: procesu rekrutacji i selekcji pracowników, analizy kwalifikacji oraz podstaw prawnych nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy. IF1A_W20
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładów wynika z pozytywnej oceny z kolokwiów.
Oceną końcową będzie ocena z wykładu.
Literatura
Wykaz literatury podstawowej:
1. Nęcki Z.: Komunikacja międzyludzka. ANTYKWA, Kraków 2000.
2. Rzepka B.: Efektywna komunikacja w zespole. Warszawa 2012.
3. Francuz P.: Komunikacja wizualna. Warszawa 2012.
4. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza i umiejętności. PWN, Warszawa 2008.
Wykaz literatury uzupełniającej:
1. Tienne K.: Komunikacja elektroniczna. Kluwer, Warszawa 2009.
2. Kodeks pracy.