Język angielski II I-NI7O>JA-II
Revision of the material covered so far./ “I’m John. I’m a speedaholic” – reading. Driving – listening. Survival – speaking./ Feelings – vocabulary. “Lost in the jungle” – reading and speaking activities. Unreal conditionals – grammar./ Wish + would – grammar. Expressing feelings with verbs or “-ed”, “-ing” adjectives” – vocabulary and speaking activities. “Regrets, we’ve had a few (our love lives, health, childhoods...)” – reading and speaking activities./ Wish + past simple and past perfect – grammar, listening and speaking activities. Colloquial English – listening and speaking activities./ Music and emotions – speaking, reading and listening exercises. Gerunds and infinitives – grammar./ Progress Test nr 1./ Sleeping beauty – listening and speaking exercises. “Used to”, “be used to”, “get used to” – grammar. “Three things you (probably) didn’t know about sleep” – reading and speaking activities./ “The chef who cooks in the middle of the night” – listening and speaking activities. Sleep – vocabulary and speaking activities./ Past modals – grammar. “How men and women argue” – reading and speaking activities./ Arguments and discussions – listening and speaking activities. Verbs often confused – vocabulary. Verbs of senses – grammar./ Verbs of senses – listening and speaking. The body – vocabulary. “What every body is saying”? – reading./ Progress Test nr 2./ Evaluation.
Godziny kontaktowe: uczestnictwo w zajęciach (ćwiczenia) 30
Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć 5
Praca własna studenta - przygotowanie do kolokwiów 2,5
Praca własna studenta - przygotowanie prezentacji i prac pisemnych 2,5
Suma godzin 40
W cyklu 2021/2022-Z:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV, V ( na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2022/2023-L:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV, V ( na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2023/2024-L:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV, V ( na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
W cyklu 2024/2025-L:
Głównym założeniem przedmiotu Język angielski I, II, III, IV, V ( na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie słownictwa ogólnego i specjalistycznego, rozwijanie umiejętności komunikacji, a także opanowanie zaawansowanych struktur gramatycznych oraz technik pracy z tekstem źródłowym w języku angielskim. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, English File Upper-intermediate third edition Student’s Book, OUP 2014.
- Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Jane Hudson, English File Upper-intermediate third edition workbook, OUP 2014.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 1999.
- Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2012.
- Oxford Practice Grammar,John Eastwood, Oxford University Press 2003
<b>Inne informacje</b>
W cyklu 2024/2025-L: brak
| W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2022/2023-L: brak
|
Efekty kształcenia
Umiejętności
Posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U07
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Używa bogatego zasobu słownictwa umożliwiającego formułowanie pełnych wypowiedzi pisemnych i ustnych umożliwiających komunikację z osobą anglojęzyczną. Wypowiedź ustna na zajęciach.
Umiejętności
Pozyskuje informacje z anglojęzycznej literatury, baz danych i innych źródeł. Integruje uzyskane informacje, dokonuje ich streszczenia, interpretacji, a także wyciąga wnioski oraz formułuje i uzasadnia opinie
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów oraz materiały ze swojej dziedziny specjalizacyjnej. Ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego
Umiejętności
Potrafi opracować formalne wypowiedzi pisemne o profilu ogólnym (życiorys czy list motywacyjny) oraz specjalizacyjnym.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Pozyskuje informacje z anglojęzycznej literatury, baz danych i innych źródeł. Integruje uzyskane informacje, dokonuje ich streszczenia, interpretacji, a także wyciąga wnioski oraz formułuje i uzasadnia opinie. Ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego
Umiejętności
Potrafi przygotować i przedstawić w języku angielskim krótką prezentację o profilu ogólnym oraz specjalizacyjnym.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U05
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Opracowuje formalne wypowiedzi pisemne o profilu ogólnym (życiorys czy list motywacyjny) oraz specjalizacyjnym. Praca pisemna
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:Przygotowuje i przedstawia w języku angielskim krótką prezentację o profilu ogólnym oraz specjalizacyjnym. Prezentacja ustna na zajęciach
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Współpracuje w grupie, przyjmując w niej różne role. Praca w grupach na zajęciach
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Rozumie potrzebę stałego podnoszenia i doskonalenia znajomości języka obcego. Praca w grupach na zajęciach
Kompetencje społeczne
Przejawia poszanowanie dla różnorodności poglądów i kultur
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Przejawia poszanowanie dla różnorodności poglądów i kultur. Praca w grupach na zajęciach
Kryteria oceniania
Godziny kontaktowe: uczestnictwo w zajęciach 30
Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć 5
Praca własna studenta - przygotowanie do kolokwiów 2,5
Praca własna studenta - przygotowanie prezentacji i prac pisemnych 2,5
Suma godzin 40
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, English File Upper-intermediate third edition Student’s Book, OUP 2014.
2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Jane Hudson, English File Upper-intermediate third edition workbook, OUP 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 1999.
2. Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2012.
3. Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003