Analiza matematyczna I-NI7O>AM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
|
W cyklu 2021/2022-Z:
Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej (granica, pochodna, całka nieoznaczona i oznaczona, szeregi, pochodne cząstkowe, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. Opanowanie sposobów rozwiązywania zadań z zakresu analizy i wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej (granica, pochodna, całka nieoznaczona i oznaczona, szeregi, pochodne cząstkowe, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. Opanowanie sposobów rozwiązywania zadań z zakresu analizy i wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej (granica, pochodna, całka nieoznaczona i oznaczona, szeregi, pochodne cząstkowe, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. Opanowanie sposobów rozwiązywania zadań z zakresu analizy i wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej (granica, pochodna, całka nieoznaczona i oznaczona, szeregi, pochodne cząstkowe, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. Opanowanie sposobów rozwiązywania zadań z zakresu analizy i wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2025/2026-Z:
Wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej (granica, pochodna, całka nieoznaczona i oznaczona, szeregi, pochodne cząstkowe, równania różniczkowe) oraz omówienie zastosowań tych pojęć. Opanowanie sposobów rozwiązywania zadań z zakresu analizy i wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Ocenę końcową z przedmiotu ustala prowadzący wykład jako wypadkową otrzymanych ocen z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu.
| W cyklu 2023/2024-Z: Ocenę końcową z przedmiotu ustala prowadzący wykład jako wypadkową otrzymanych ocen z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu.
| W cyklu 2025/2026-Z: Ocenę końcową z przedmiotu ustala prowadzący wykład jako wypadkową otrzymanych ocen z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu.
| W cyklu 2024/2025-Z: Ocenę końcową z przedmiotu ustala prowadzący wykład jako wypadkową otrzymanych ocen z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu.
|
<b>Wymagania wstępne</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2023/2024-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2025/2026-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2024/2025-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
|
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2025/2026-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z:
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2025/2026-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z:
|
<b>Inne informacje</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Brak
| W cyklu 2023/2024-Z: Brak | W cyklu 2025/2026-Z: Brak
| W cyklu 2024/2025-Z: Brak |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę z zakresu logiki matematycznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Ma podstawową wiedzę z zakresu logiki matematycznej.
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej, w szczególności:
-ciągów liczbowych i granic,
-rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej i jego zastosowań,
-rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej i jego zastosowań,
-szeregów liczbowych i funkcyjnych,
-rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych i jego zastosowań
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej, w szczególności:
-ciągów liczbowych i granic,
-rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej i jego zastosowań,
-rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej i jego zastosowań,
-szeregów liczbowych i funkcyjnych,
-rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych i jego zastosowań.
Wiedza
IZI.10_W03 Ma elementarną wiedzę z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych. IF1A_W01
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:Ma elementarną wiedzę z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych.
Umiejętności
Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U09, IF1A_U12
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych. Egzamin,
kolokwia.
Umiejętności
Umie korzystać z rachunku różniczkowego w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U01, IF1A_U09, IF1A_U25
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Umie korzystać z rachunku różniczkowego w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych. Egzamin,
kolokwia.
Umiejętności
Umie wykorzystywać rachunek całkowy do obliczania wielkości geometrycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U09, IF1A_U25
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Umie wykorzystywać rachunek całkowy do obliczania wielkości geometrycznych. Egzamin,
kolokwia.
Umiejętności
Umie korzystać z rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U01, IF1A_U09, IF1A_U25
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Umie korzystać z rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych. Egzamin,
kolokwia.
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i potrafi myśleć analitycznie.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i potrafi myśleć analitycznie. wykład, ćwiczenia Egzamin,
kolokwia.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na co najmniej 80% zajęć, aktywne uczestnictwo w zajęciach, stacjonarnie lub w trybie zdalnym (w zależności od sytuacji). Zaliczenie 2 kolokwiów.
Przedmiot kończy się egzaminem przeprowadzonym stacjonarnie lub w trybie zdalnym (w zależności od sytuacji). Egzamin w formie pisemnej obejmuje materiał przedstawiony na wykładach oraz ćwiczeniach; warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń.