Algebra liniowa z geometrią analityczną I-NI7O>ALZGA
Zapoznanie słuchaczy z aparatem algebraicznym niezbędnym przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej, tzn. z elementami arytmetyki modularnej, podstawowymi wiadomościami o liczbach zespolonych, rachunkiem macierzowym i wyznacznikowym oraz elementami geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej. Omówienie wybranych zastosowań tych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu algebry i geometrii analitycznej. Wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej.
|
W cyklu 2021/2022-Z:
Zapoznanie słuchaczy z aparatem algebraicznym niezbędnym przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej, tzn. z podstawowymi strukturami algebraicznymi, elementami arytmetyki modularnej, podstawowymi wiadomościami o liczbach zespolonych, rachunkiem macierzowym, wyznacznikami oraz elementami geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej. Omówienie wybranych zastosowań tych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu algebry i geometrii analitycznej. Wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Zapoznanie słuchaczy z aparatem algebraicznym niezbędnym przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej, tzn. z podstawowymi strukturami algebraicznymi, elementami arytmetyki modularnej, podstawowymi wiadomościami o liczbach zespolonych, rachunkiem macierzowym, wyznacznikami oraz elementami geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej. Omówienie wybranych zastosowań tych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu algebry i geometrii analitycznej. Wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Zapoznanie słuchaczy z aparatem algebraicznym niezbędnym przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej, tzn. z podstawowymi strukturami algebraicznymi, elementami arytmetyki modularnej, podstawowymi wiadomościami o liczbach zespolonych, rachunkiem macierzowym, wyznacznikami oraz elementami geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej. Omówienie wybranych zastosowań tych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu algebry i geometrii analitycznej. Wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
W cyklu 2025/2026-Z:
Zapoznanie słuchaczy z aparatem algebraicznym niezbędnym przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej, tzn. z podstawowymi strukturami algebraicznymi, elementami arytmetyki modularnej, podstawowymi wiadomościami o liczbach zespolonych, rachunkiem macierzowym, wyznacznikami oraz elementami geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej. Omówienie wybranych zastosowań tych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu algebry i geometrii analitycznej. Wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Oceną końcową z przedmiotu jest ocena otrzymana z ćwiczeń.
| W cyklu 2023/2024-Z: Oceną końcową z przedmiotu jest ocena otrzymana z ćwiczeń.
| W cyklu 2024/2025-Z: Ocena końcowa jest równa ocenie z ćwiczeń.
| W cyklu 2025/2026-Z: Ocena końcowa jest równa ocenie z ćwiczeń.
| W cyklu 2021/2022-Z: Oceną końcową z przedmiotu jest ocena otrzymana z ćwiczeń.
|
<b>Wymagania wstępne</b>
W cyklu 2022/2023-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2023/2024-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2024/2025-Z: Zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2025/2026-Z: Zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
| W cyklu 2021/2022-Z: Przed przystąpieniem do studiowania przedmiotu zakłada się znajomość matematyki elementarnej z zakresu szkoły średniej.
|
<b>Literatura podstawowa</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: 1. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
3. M. Lassak, Matematyka dla studiów technicznych, Wydawnictwo Wspierania Procesu Edukacji, Warszawa.
| W cyklu 2025/2026-Z: 1. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
3. M. Lassak, Matematyka dla studiów technicznych, Wydawnictwo Wspierania Procesu Edukacji, Warszawa.
| W cyklu 2021/2022-Z:
|
<b>Literatura uzupełniająca</b>
W cyklu 2022/2023-Z:
| W cyklu 2023/2024-Z:
| W cyklu 2024/2025-Z: 1. R. Grzymkowski, Matematyka. Zadania i odpowiedzi, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice.
2. S. Przybyło, A. Szlachtowski, Algebra i wielowymiarowa geometria analityczna w zadaniach, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
| W cyklu 2025/2026-Z: 1. R. Grzymkowski, Matematyka. Zadania i odpowiedzi, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice.
2. S. Przybyło, A. Szlachtowski, Algebra i wielowymiarowa geometria analityczna w zadaniach, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
| W cyklu 2021/2022-Z:
|
<b>Inne informacje</b>
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: Opis kompetencji prowadzącego zajęcia:
Gruntowne wykształcenie matematyczne (ukończone stacjonarne studia magisterskie i doktoranckie w Instytucie Matematyki UJ). Długoletnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć z przedmiotów matematycznych na poziomie akademickim (UJ, ATH, UBB). | W cyklu 2025/2026-Z: Opis kompetencji prowadzącego zajęcia:
Gruntowne wykształcenie matematyczne (ukończone stacjonarne studia magisterskie i doktoranckie w Instytucie Matematyki UJ). Długoletnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć z przedmiotów matematycznych na poziomie akademickim (UJ, ATH, UBB).
| W cyklu 2021/2022-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę z zakresu arytmetyki modularnej i zespolonej.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma podstawową wiedzę z zakresu arytmetyki modularnej i zespolonej.
Wiedza
Ma podstawową wiedzę o strukturach algebraicznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma podstawową wiedzę o strukturach algebraicznych.
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie podstaw rachunku macierzowego i teorii układów równań liniowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie podstaw rachunku macierzowego i teorii układów równań liniowych.
Wiedza
Zna wybrane elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Zna wybrane elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej.
Umiejętności
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury przedmiotu i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U01
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:Potrafi pozyskiwać informacje z literatury przedmiotu i innych źródeł zarówno w języku polskim i języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Umiejętności
Potrafi samodzielnie znaleźć literaturę przedmiotu i z niej skorzystać oraz potrafi przyswoić wiedzę w ramach samokształcenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U06
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:Potrafi samodzielnie znaleźć literaturę przedmiotu i z niej skorzystać oraz potrafi przyswoić wiedzę w ramach samokształcenia.
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, potrafi myśleć analitycznie.
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K01
Metody weryfikacji:
Zadania domowe:Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, potrafi myśleć analitycznie