Praktyka I-IS-SI7O>P
1. Zasady odbywania praktyki:
Zasady organizacji studenckich praktyk zawodowych reguluje Zarządzenie Nr 1113/2016/2017 Rektora ATH i procedura P10-WBMiI. Przewiduje ono 3 formy realizacji praktyk:
- na podstawie skierowania przez ATH (praktyki grupowe),
- indywidualne (organizowane samodzielnie przez studenta),
- realizowane poprzez pracę zarobkową studenta (wcześniej zatwierdzone przez Dziekana lub jego pełnomocnika).
Na początku każdego roku akademickiego są ogłaszane przez Dziekana uszczegółowione zasady organizacji i zaliczania praktyk na Wydziale. Kontrolą praktyk zajmują się powołani przez Rektora opiekunowie praktyk. Do ich obowiązków należy między innymi:
- organizowanie szkolenia BHP oraz kierowanie studentów na ewentualne badania lekarskie,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją i przebiegiem praktyk,
- dokonanie zaliczeń praktyk i dokonanie wpisu do indeksu zaliczenia praktyki,
- sporządzenie sprawozdania z realizacji praktyk,
- dokonanie rozliczeń kosztów praktyk.
2. Forma odbywania praktyki:
Praktyki realizowane są przez udział studenta w procesie biznesowym realizowanym w miejscu odbywania praktyki. Obejmuje to uczestnictwo w realizacji projektów IT (zarówno programistycznych jak i sprzętowych), obsługę systemów informatycznych i urządzeń cyfrowych bądź inne czynności związane z obsługą systemów IT
3. Cel i ramowy program praktyki:
Zdobycie ogólnotechnicznego doświadczenia przemysłowego w zakresie tworzenia bądź obsługi, administracji systemów informatycznych
.
4. Miejsca odbywania praktyki:
Firmy i organizacje z branży IT tworzące systemy IT bądź wykorzystujące infrastrukturę informatyczną
• wybrane przez studenta i zaakceptowane przez Opiekuna praktyk,
• wskazane przez Opiekuna praktyk
• istnieje możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Numer (Symbol) | Efekty uczenia się dla modułu zajęć Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów do | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się |
WIEDZA | ||
IDI.42_W01 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie nierelacyjnych baz danych. | IF1A_W08 |
IDI.42_W02 | Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie w zakresie tworzenia aplikacji w tym również związanych z wykorzystaniem baz danych typu NoSQL. | IF1A_W11 |
IDI.42_W03 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metod i technik programowania w obszarze aplikacji wykorzystujących nierelacyjne bazy danych. | IF1A_W04 |
UMIEJĘTNOŚCI | ||
IDI.42_U01 | Ma umiejętność samokształcenia się, potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim w zakresie wyboru bazy danych, programowania z nastawieniem na nierelacyjne dane, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | IF1A_U06 |
IDI.42_U02 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań wynikających z doboru do określonego problemu nierelacyjnej bazy danych oraz wykonać zapytania w wybranym dialekcie bazy danych. | IF1A_U23 |
IDI.42_U03 | Potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste oprogramowanie, używając właściwych metod, technik i narzędzi programistycznych z wykorzystaniem nierelacyjnej bazy danych. | IF1A_U27 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | ||
IDI.42_K01 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | IF1A_K01 |
Kryteria oceniania
Po zakończeniu praktyki student/studentka sporządza sprawozdanie z przebiegu praktyki zawodowej w postaci dziennika praktyk, które potwierdza opiekun studenta w przedsiębiorstwie. Ocena końcowa - na podstawie oceny opiekuna w przedsiębiorstwie (pozytywnej opinii zakładu pracy) i oceny uczelnianego opiekuna praktyk