Podstawy tworzenia gier I-IO-NI7O>PTG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Przybliżenie tematyki gier komputerowych obejmującej podstawowe pojęcia, historię, ewolucję, a także klasyfikację. Zapoznanie się z zasadami projektowania i programowania gier w tym technikami programowania zdarzeniowego oraz silnikami gier. Omówienie istniejących, gotowych środowisk do tworzenia gier, opanowanie wybranego środowiska i umiejętność jego wykorzystania w praktyce. Przybliżenie wybranych grup algorytmów stosowanych przy tworzeniu gier komputerowych. |
W cyklu 2022/2023-L:
Przybliżenie tematyki gier komputerowych obejmującej podstawowe pojęcia, historię, ewolucję, a także klasyfikację. Zapoznanie się z zasadami projektowania i programowania gier w tym technikami programowania zdarzeniowego oraz silnikami gier. Omówienie istniejących, gotowych środowisk do tworzenia gier, opanowanie wybranego środowiska i umiejętność jego wykorzystania w praktyce. Przybliżenie wybranych grup algorytmów stosowanych przy tworzeniu gier komputerowych. |
W cyklu 2023/2024-L:
Przybliżenie tematyki gier komputerowych obejmującej podstawowe pojęcia, historię, ewolucję, a także klasyfikację. Zapoznanie się z zasadami projektowania i programowania gier w tym technikami programowania zdarzeniowego oraz silnikami gier. Omówienie istniejących, gotowych środowisk do tworzenia gier, opanowanie wybranego środowiska i umiejętność jego wykorzystania w praktyce. Przybliżenie wybranych grup algorytmów stosowanych przy tworzeniu gier komputerowych. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Jeremy Gibson Bond. Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II. Helion 2018.
- Ernest Adams. Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II. Helion 2010.
- David H.Eberly, 3D Game Engine Architecture, Elsevier Inc., Morgan Kaufman Publishers, 2005.
- Stefan Zerbst, Oliver Duvell, 3D Game Engine Programming, Premier Press, 2004.
- Kenneth C. Finney, 3D Game Programming All in One, Premier Press, 2004.
- I. Millington, Game Physic Engine Development, Elsevier Inc., Morgan-Kaufman Publishers, 2007
- C.Hamer, Creating Mobile Games, Apress, 2007.
- Woolfson M.M., Pert G.J., “An introduction to computer simulation”; Oxford University Press, USA 1999.
- Raczynski S., “Modelling and Simulation”, J Wiley and Sonds Ltd. 2006
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie elementów systemów informatycznych i technologii internetowych wykorzystywanych w grach
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W14
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania gier komputerowych z wykorzystaniem analizy i przetwarzania danych oraz obrazów
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W13
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia gier komputerowych
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_W19
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Ma umiejętność samokształcenia się, potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w zakresie tworzenia i projektowania gier komputerowych, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U06
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:weryfikacja na podstawie opanowania ćwiczeń na laboratorium i ich opracowania
Umiejętności
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań programistycznych o charakterze praktycznym wymaganym przy budowaniu elementów gry komputerowej
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_U23
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:weryfikacja na podstawie opanowania ćwiczeń na laboratorium i ich opracowania
Kompetencje społeczne
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w zakresie tworzenia gier
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K04
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:weryfikacja na podstawie projektu
Kompetencje społeczne
Zdaje sobie sprawę z zagrożeń związanych z funkcjonowaniem gier komputerowych
Powiązane efekty kierunkowe:
IF1A_K02
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:weryfikacja na podstawie projektu