Warsztat literaturoznawcy FP-SL6O>WARSLITE
Przedmiot kierowany do studentów pierwszego stopnia studiów polonistycznych, jego celem jest zaznajomienie słuchaczy z podstawowymi elementami warsztatu polonisty literaturoznawcy.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Znajomość zasad regulujących konstruowanie tekstów naukowych, znajomość wyznaczników gatunkowych tekstów naukowych; znajomość dostępnych źródeł informacji naukowej oraz sposobów pozyskiwania wiedzy z nich; znajomość pojęć z zakresu wiedzy o książce i edytorstwa.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Wiedza
Znajomość zasad korektury tekstów, znaków korektorskich; orientacja w możliwościach komputerowych programów edytorskich
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Umiejętności
Umiejętność samodzielnego konstruowania zapisów bibliograficznych; umiejętność wyszukiwania informacji potrzebach do określenia stanu badań; umiejętność pisania prac pisemnych z zakresu językoznawstwa oraz literaturoznawstwa ze świadomością wymagań formalnych, jakie muszą spełniać.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Umiejętności
Umiejętność korygowania tekstów naukowych i oznaczania korekt za pomocą specjalnych znaków.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U03
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Kompetencje społeczne
Zdolność współpracy przy wykonywaniu wspólnych zadań, zdolność prowadzenia dyskusji, określania i obrony własnego stanowiska; zdolność negocjacji. Zdolność odpowiedniego określania priorytetów służących realizacji określonych zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Kompetencje społeczne
Zdolność działania w grupie.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach