Współczesne teorie medioznawcze FP-PK-SM4O>WSPTEOME
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
C1: zapoznanie studentów z najbardziej aktualnymi teoriami medioznawczymi i kulturoznawczymi. |
W cyklu 2022/2023-Z:
C1: zapoznanie studentów z najbardziej aktualnymi teoriami medioznawczymi i kulturoznawczymi. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Lisa Taylor, Andrew Willis (2006): Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy. Kraków (część 1, rozdz. 2 Odczytywanie medialnych obrazów; rozdz. 3. Ideologia; część 1, rozdz. 6. Narracja).
- Ellen Seiter (1998): Semiotyka, strukturalizm a telewizja [w:] Robert C. Allen, red., Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, red. nauk. wyd. pol. Andrzej Gwóźdź. Katowice (s. 35-66).
- Roger D. Wimmer, Joseph R. Dominick (2008): Mass media. Metody badań. Kraków (rozdz. 6. Analiza treści).
- John Fiske (1999): Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław (rozdz. 3. Komunikacja, znaczenie, znak; rozdz. 5. Sygnifikacja; rozdz. 6. Semiotyczne metody i ich zastosowania; rozdz. 8. Metody empiryczne. Analiza treści; rozdz. 9. Ideologia znaczenia; rozdz. 8. Metody empiryczne. Dyferencjał semantyczny, Teoria użytkowania i korzyści, Etnografia publiczności).
- Mimi White (1998): Analiza ideologiczna a telewizja [w:] Robert C. Allen, red., Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, red. nauk. wyd. pol. Andrzej Gwóźdź. Katowice (s. 152-189).
- Marcin Florian Gawrycki (2011): Podglądając Innego. Polscy trawelebryci w Ameryce Łacińskiej. Warszawa.
- Jane Feuer (1998): Badania gatunków a telewizja [w:] Robert C. Allen, red., Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, red. nauk. wyd. pol. Andrzej Gwóźdź. Katowice (s. 130-151).
- Wiesław Godzic (2004): Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”. Kraków (s. 19-30, 253-262).
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe pojęcia z zakresu wiedzy o mediach
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach
Wiedza
Zna teorie, definicje dotyczące gatunków intermedialnych
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach
Umiejętności
Umie samodzielnie analizować przykłady z wykorzystaniem konkretnej wiedzy z zakresu badań nad mediami
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach
Umiejętności
Umie, wykorzystywać określone definicje, spostrzeżenia badawcze w budowaniu własnego warsztatu, potrafi sprawnie weryfikować informacje w oparciu o dostępne wyniki badań empirycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach
Umiejętności
Umie wykorzystać źródła internetowe, bibliograficzne w samodzielnej analizie
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach
Kompetencje społeczne
Posiada zdolność do formułowania tez i argumentowania w sporze
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K05
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach
Kompetencje społeczne
Pracuje w grupie
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K06
Metody weryfikacji:
Egzamin
Ocena aktywności na zajęciach