Komunikacja literacka i artystyczna FP-PK-SM4O>KOMLITAR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat funkcjonowania komunikacji literackiej i artystycznej na tle innych systemów komunikowania społecznego, a także wybranymi metodologiami badań. Poprzez analizę wzorcową podczas zajęć student zostaje zapoznany z wybranymi strategiami nadawczo-odbiorczymi w tym zakresie. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat funkcjonowania komunikacji literackiej i artystycznej na tle innych systemów komunikowania społecznego, a także wybranymi metodologiami badań. Poprzez analizę wzorcową podczas zajęć student zostaje zapoznany z wybranymi strategiami nadawczo-odbiorczymi w tym zakresie. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Mitosek Z., Teorie badań literackich, Warszawa 1995.
- Culler J., Teoria literatury. Bardzo krótkie wprowadzenie, Warszawa 1998.
- Głowiński M. i in., Słownik terminów literackich, Warszawa 1988.
- Burzyńska A., Markowski M. P., Teorie literatury XX wieku, Kraków 2006.
- Baudrillard, Precesja symulakrów, przeł. Tadeusz Komendant [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, pod red. Ryszarda Nycza, Kraków 1997.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Aguirre, Geometria strachu. Wykorzystanie przestrzeni w literaturze gotyckiej, przeł. A. Izdebska [w:] Wokół gotycyzmów. Wyobraźnia, groza, okrucieństwo, red. G. Gazda, A. Izdebska, J. Płuciennik, Kraków 2002.
- Wybierz czerwoną pigułkę. Nauka, filozofia i religia w Matrix, red. G. Yeffeth, Gliwice 2003.
- Zygmunt Bauman, Ponowoczesne przygody ciała [w:] tegoż, Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności, Toruń 1995.
- Filmografia: „Obcy” (R. Scott, 1979), „Lśnienie” (S. Kubrick, 1980), „Cube” (V. Natale, 1997), „Matrix” (A. Wachowski, L. Wachowski, 1999), „eXistenZ” (D. Cronenberg, 1999), „Pies andaluzyjski” (L. Buñuel, 1929).
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie metodologię i terminologię z zakresu badań komunikacji literackiej i artystycznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W06, FP2A_W07, FP2A_W14
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Student zna zaawansowane metody analizy i interpretacji wytworów kultury, właściwe dla wybranych teorii i szkół badawczych literaturoznawstwa.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W12, FP2A_W14, FP2A_W17
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację tekstu kultury w kontekście wybranych teorii badań nad komunikacją literacką i artystyczną.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U01, FP2A_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu teorii i historii literatury w celu syntetyzowania i rozwiązywania problemów z zakresu badań nad komunikacją literacką i artystyczną.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U01, FP2A_U03, FP2A_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę z różnych źródeł kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U14
Metody weryfikacji:
Egzamin
Kompetencje społeczne
Student rozumie mechanizmy kształtujące komunikację społeczną i ma świadomość potrzeby pogłębiania kwalifikacji w celu osiągnięcia jak największej efektywności zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K01, FP2A_K02
Metody weryfikacji:
Egzamin