Design produktu i przestrzeni FP-PK-SM4O>DESPROP1
Celem kształcenia jest wyposażenie studenta w wiedzę i praktyczne umiejętności związane z projektowaniem produktów (głównie społecznie zaangażowanych) oraz przestrzeni publicznych (często spełniających funkcje społeczne) wraz z systemami nawigacji w tych przestrzeniach, wypracowanie u studenta różnicy w pojmowaniu „modnego dizajnu” a „dizajnu empatycznego”, zwrócenie jego uwagi na potrzeby projektowe zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne, a także zapoznanie studenta z narzędziami służącymi do samodzielnego projektowania produktów lub elementów przestrzeni publicznych.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Frascara J., Projektowanie graficzne. Sztuka czy nauka społeczna?, [w:] Widzieć/
- Kisielewski A., Sztuka i reklama: relacje między sztuką i kulturą, Białystok 2001.
- Moćko W., Kultura dizajnu czy dizajn w kulturze?, [w:] „2+3D” 2014, nr 53, s. 83-85.
- Wszołek M., Strategic design jako metoda pracy kreatywnej, [w:] Dostrzec różnicę, red. Bielak T., Pysz R., Bielsko-Biała 2014, s. 98-108.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Szydłowska A. Fontarte. Magdalenia i Artur Frankowscy. Między sztuką a dizajnem, [w:] Miliard rzeczy dookoła. Agata Szydłowska rozmawia z polskimi projektantami graficznymi, Kraków 2013, s. 59-77.
- Szydłowska A. Justyna Kucharczyk. Należy robić porządek, [w:] Miliard rzeczy dookoła. Agata Szydłowska rozmawia z polskimi projektantami graficznymi, Kraków 2013, s. 161-179.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student wie na czym polega różnica między projektowaniem produktu a projektowaniem produktu społecznie zaangażowanego.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W05
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu:przygotowanie pracy zaliczeniowej
Wiedza
Student wie również jak przekłada się estetyka/funkcjonalność produktu na wizerunek producenta.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W05, FP1A_W14, FP1A_W16
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu:przygotowanie pracy zaliczeniowej
Wiedza
Student zna środki wizualne stosowane przy projektowaniu produktów i przestrzeni, a także wie jaka jest ich specyfika, elementy i funkcje.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W05, FP1A_W14, FP1A_W16
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu:przygotowanie pracy zaliczeniowej
Umiejętności
Student potrafi analizować formy promocyjne i reklamowe, produkty i przestrzenie publiczne pod kątem estetyki i funkcjonalności.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U07, FP1A_U09, FP1A_U14
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu:przygotowanie pracy zaliczeniowej
Umiejętności
Student samodzielnie przygotowuje projekty produktów społecznie zaangażowanych, opakowań oraz koncepty przestrzeni publicznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U07, FP1A_U14
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:przygotowanie pracy zaliczeniowej
Kompetencje społeczne
Student rozumie i potrafi analizować zjawiska społeczne, kulturowe, prawne i ekonomiczne związane ze projektowania produktu i przestrzeni oraz postępuje w tej sferze zgodnie z normami etycznymi i prawnymi
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K02, FP1A_K04, FP1A_K05
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:przygotowanie pracy zaliczeniowej