Reklama komercyjna i społeczna FP-PK-SL6O>REKOSPOL
Celem nauczania tego przedmiotu jest zdobycie przez studentów teoretycznej wiedzy na temat funkcjonowania aktu reklamowego w wymiarze komercyjnym i społecznym.
W cyklu 2020/2021-L:
Celem nauczania tego przedmiotu jest zdobycie przez studentów teoretycznej wiedzy na temat funkcjonowania aktu reklamowego w wymiarze komercyjnym i społecznym. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem nauczania tego przedmiotu jest zdobycie przez studentów teoretycznej wiedzy na temat funkcjonowania aktu reklamowego w wymiarze komercyjnym i społecznym. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2003.
- Izdebski, Reklama społeczna. Kreacja a skuteczność, Fundacja Komunikacji Społecznej, Stowarzyszenie na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych. http://www.kampaniespoleczne.pl/publikacja (dostęp: 2012.06.02).
- Maison, P. Wasilewski, Propaganda Dobrych Serc, czyli pierwszy tom o Reklamie Społecznej, Kraków 2008.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Grębowiec, Reklamy kontrowersyjne i ich wpływ na podejmowanie decyzji nabywczych przez konsumentów, „Zeszyty Naukowe. Polityki Europejskie, Finansowe i Marketing” nr 3(52), 2010, s. 444–455.
- Petrykowska, Sposoby wywierania wpływu na adresatów reklamy społecznej, „Acta Universitatis Nicolai Copernici – Zarządzanie” z. 413, 2013s. 39–46.
- Walczak, Prawne aspekty reklamy w ustawodawstwie polskim, europejskim i międzynarodowym, Warszawa–Poznań 2001.
- Gembarowski, Nowoczesne formy reklamy,Rzeszów 2007.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma uporządkowaną wiedzę o uwarunkowaniach komunikacyjnych reklamy, psychologicznych podstawach działań reklamowych, a także o prawnych i etycznych aspektach reklamy komercyjnej i społecznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W01, FP1A_W03, FP1A_W12, FP1A_W14, FP1A_W15
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:przygotowanie prezentacji – projektu
Umiejętności
Student potrafi przeanalizować i zaprojektować komunikat reklamowy – społeczny i komercyjny, w oparciu o przyjętą strategię promocyjną, wykorzystując techniki twórczego myślenia na każdym etapie działań.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U18
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:przygotowanie prezentacji – projektu
Kompetencje społeczne
Student rozumie i potrafi analizować zjawiska społeczne, kulturowe i prawne związane ze sferą reklamy i promocji oraz ma świadomość postępowania w tej sferze zgodnie z normami etycznymi i prawnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K02, FP1A_K06, FP1A_K08
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:przygotowanie prezentacji – projektu