Obraz i dźwięk w promocji (warsztaty) FP-PK-SL6O>OBIDZPRW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem kształcenia jest wyposażenie studenta w wiedzę i praktyczne umiejętności związane z analizowaniem i interpretowaniem środków pozawerbalnych stosowanych w komunikatach reklamowych i promocji, wspólna dyskusja na temat różnorodnych tekstów reklamowych przy użyciu poznanych w trakcie zajęć terminów i pojęć, a także zapoznanie studenta z narzędziami służącymi do konstruowania tekstów reklamowych i ich samodzielne stosowanie w praktyce. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem kształcenia jest wyposażenie studenta w wiedzę i praktyczne umiejętności związane z analizowaniem i interpretowaniem środków pozawerbalnych stosowanych w komunikatach reklamowych i promocji, wspólna dyskusja na temat różnorodnych tekstów reklamowych przy użyciu poznanych w trakcie zajęć terminów i pojęć, a także zapoznanie studenta z narzędziami służącymi do konstruowania tekstów reklamowych i ich samodzielne stosowanie w praktyce. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Frascara J., Projektowanie graficzne. Sztuka czy nauka społeczna?, [w:] Widzieć/
- Kisielewski A., Sztuka i reklama: relacje między sztuką i kulturą, Białystok 2001.
- Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003.
- Wilk E., Kolasińska-Pasterczyk I., Nowa audiowizualność - nowy paradygmat
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Bierkowski T., Cel typografii, [w:] Widzieć/Wiedzieć. Wybór najważniejszych
- Gołębiewska E., Demontaż atrakcji: O estetyce audiowizualności, Gdańsk 2003.
- Karpa A., Sonic fiction, czyli o współczesnej audiosferze, [w:] „Kwartalnik
- Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Warszawa 2008.
- Wyżykowska A., Wolność wyrażania poglądów w kontrowersyjnej reklamie
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna zarys historii reklamy i promocji oraz wie
jak przebiegała ewolucja środków perswazyjnych
stosowanych w tekstach reklamowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W03, FP1A_W13
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Wiedza
Student zna środki wizualne i audiowizualne używane
w tekstach reklamowych, wie jaka jest ich specyfika,
elementy i funkcje.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W03, FP1A_W13, FP1A_W15
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Wiedza
Student wie na czym polega różnica między tradycyjnymi a niestandardowymi technikami reklamowania, a także wie jakie techniki reklamowania
stosowane są w nowych mediach.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W15, FP1A_W16
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Student potrafi analizować teksty reklamowe pod
względem zastosowanych w nich środków
perswazyjnych z wykorzystaniem poznanych w czasie
zajęć terminów i pojęć.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U02, FP1A_U08, FP1A_U15
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
Student samodzielnie przygotowuje teksty reklamowe
klasyczne i niestandardowe stosując poznane narzędzia
i techniki reklamowania.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U15
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
Student rozumie i potrafi analizować zjawiska społeczne, kulturowe, prawne i ekonomiczne związane ze sferą reklamy i promocji oraz postępuje w tej sferze zgodnie z normami etycznymi i prawnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K02, FP1A_K06, FP1A_K08
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu