Creative writing - redagowanie tekstów użytkowych i webwriting FP-PK-SL6O>CWRTUWEB
W ramach zajęć studenci będą doskonalić umiejętności tworzenia tekstów publicystycznych (reportaż, felieton, esej), literackich i paraliterackich (opowiadanie, powieść, wiersz, scenariusz, adaptacja radiowa i telewizyjna, piosenka), jak również krótkich form użytkowych o charakterze reklamowym (nota informacyjno-reklamowa zapowiadająca wydarzenie kulturalne czy umieszczana na okładce książki, etykieta, nota informacyjno-reklamowa umieszczana na folderach czy ulotkach, slogan, komunikat okazjonalny, np. zaproszenia (ślub, pogrzeb, urodzenie dziecka, chrzest, zaproszenie na promocję), zawiadomienia, kondolencje, ulotki reklamowe) i inne formy promocji czy autopromocji wizerunku.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2012.
- Jędrzejewska, R. Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem?, Warszawa 2013.
- Michalak, J. Woźniak, Sztuka pisania perswazyjnych tekstów, (ebook).
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Burtenshaw, N.Mahon, C. Barfoot, Kreatywna reklama, Warszawa 2010.
- Bronowicz, Komunikacja wizualna, Wrocław 2013.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna zasady kreatywnego tworzenia tekstów kierowanych do szerokiego grona odbiorców.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W01, FP1A_W03, FP1A_W12, FP1A_W13, FP1A_W14, FP1A_W15
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:student w ramach bieżącej pracy tworzy portfolio z własnymi pracami
Umiejętności
Student umie stworzyć treść oferty politycznej, katalogu prezentującego przedsiębiorstwo, ulotki reklamowej i promocyjnej; student potrafi napisać tekst promocyjny dla mediów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U18
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:student w ramach bieżącej pracy tworzy portfolio z własnymi pracami
Kompetencje społeczne
Student rozumie i potrafi analizować zjawiska społeczne, kulturowe, prawne i ekonomiczne związane ze sferą reklamy i promocji oraz postępuje w tej sferze zgodnie z normami etycznymi i prawnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K02, FP1A_K06, FP1A_K08
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:student w ramach bieżącej pracy tworzy portfolio z własnymi pracami