Psychologiczne aspekty wychowania i nauczania FP-N-SM4O>PSASWYNA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na efektywny proces nauczania/uczenia się, a także z psychologicznymi uwarunkowaniami trudności wychowawczych. Zajęcia mają przygotować studentów - na poziomie zaawansowanym - do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczycieli i wychowawców. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na efektywny proces nauczania/uczenia się, a także z psychologicznymi uwarunkowaniami trudności wychowawczych. Zajęcia mają przygotować studentów - na poziomie zaawansowanym - do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczycieli i wychowawców. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów poznawczych oraz psychologicznych uwarunkowań trudności wychowawczych, zorientowaną na zastosowanie w nauczaniu w szkole ponadpodstawowej, w szczególności posiada wiedzę na temat:
a) uwagi i spostrzegania;
b) myślenia i rozumowania;
c) pamięci;
d) emocji i motywacji;
e) zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W13
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu:prezentacja
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście procesów uczenia się.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W15
Metody weryfikacji:
Egzamin
Przygotowanie projektu:prezentacja
Umiejętności
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną
z zakresu psychologii procesów poznawczych oraz psychologicznych uwarunkowań trudności wychowawczych do analizowania i interpretowania złożonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U16
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:prezentacja
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, zmierzające do doskonalenia własnego warsztatu pracy w obszarze edukacji, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U14
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:prezentacja
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowych jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej z obszaru edukacji,
z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym do rozwijania dorobku zawodu, podtrzymania etosu zawodu oraz przestrzegania
i rozwijania zasad etyki zawodowej i działania na rzecz przestrzegania tych zasad.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:prezentacja
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do profesjonalnego współorganizowania działań związanych z edukacją, wypełniania zobowiązań społecznych, a także do samodzielnego organizowania działalności edukacyjnej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:prezentacja