Problemy psychologii społecznej FP-N-SM4O>PROPSYSP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami psychologii społecznej a także komunikacji interpersonalnej, istotnymi w wychowaniu i nauczaniu, a także doskonalenia umiejętności radzenia sobie ze stresem w pracy nauczyciela-wychowawcy. Zajęcia mają przygotować studentów – na poziomie zaawansowanym – do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze wychowawców. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami psychologii społecznej a także komunikacji interpersonalnej, istotnymi w wychowaniu i nauczaniu, a także doskonalenia umiejętności radzenia sobie ze stresem w pracy nauczyciela-wychowawcy. Zajęcia mają przygotować studentów – na poziomie zaawansowanym – do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze wychowawców. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów społecznych oraz komunikacyjnych, istotnych w nauczania i wychowaniu, a także teorii stresu, zorientowaną na zastosowanie w nauczaniu w szkole ponadpodstawowej, w szczególności posiada wiedzę na temat:
a) wywierania wpływu i procesów grupowych;
b) zachowań prospołecznych i agresywnych;
c) stereotypów, uprzedzeń i dyskryminacji;
d) procesu komunikacji na lekcji;
e) dynamiki stresu i sposobów radzenia sobie z nim oraz wypalenia zawodowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W13, FP2A_W15
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:prezentacja
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców
i nauczycieli) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci
i młodzieży w kontekście procesów społecznych oraz komunikacyjnych, istotnych w nauczaniu i wychowaniu.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W15
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:prezentacja
Umiejętności
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną
z zakresu psychologii społecznej i komunikowania się do skutecznego porozumiewania się oraz do analizowania i interpretowania złożonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U16
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:prezentacja
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie analizować własne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze), przeprowadzać ich ewaluację (wskazywać obszary wymagające modyfikacji) oraz ukierunkowywać innych
w tym zakresie.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U14
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:prezentacja
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowych jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej z obszaru edukacji, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym do rozwijania dorobku zawodu, podtrzymania etosu zawodu oraz przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej
i działania na rzecz przestrzegania tych zasad.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Kompetencje społeczne
Student jest w pełni gotowy do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego – w oparciu o posiadaną wiedzę i nabytymi umiejętnościami z zakresu studiowanego kierunku (filologii – językoznawstwa i literaturoznawstwa), w tym odnoszących się do wybranej specjalności (edukacji
i wychowania).
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K08
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach