Indywidualizacja procesu nauczania FP-N-SM4O>INDPRONA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi trudnościami wynikającymi z roli zawodowej nauczyciela oraz ze specyfiką polskiej szkoły (problem edukacji seksualnej). Zajęcia mają pogłębić przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczycieli i wychowawców. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi trudnościami wynikającymi z roli zawodowej nauczyciela oraz ze specyfiką polskiej szkoły (problem edukacji seksualnej). Zajęcia mają pogłębić przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczycieli i wychowawców. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Edukacja - szkoła - nauczyciele : promowanie rozwoju dziecka / pod red. Józefa Kuźmy i Janusza Morbitzera, Kraków 2005.
- Indywidualizacja w nauczaniu / Anna Sajdak. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Warszawa 2003.
- Indywidualizacja w praktyce dydaktycznej / Lucyna Preuss-Kuchta, Słupsk1996.
- Howard Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Poznań 2002.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- R. I. Arends, Uczymy się nauczać, Warszawa 1995.
- Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, red. K. Kruszewski, Warszawa 1993.
- A. Tanajewska, R. Naprawa, J. Stawska, Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: poradnik dla nauczyciela, Warszawa 2014.
- Ustawy i rozporządzenia określające funkcjonowanie oświaty.
- Codzienność szkoły: uczeń, red. E. Bochno, I. Nowosad, M. J. Szymański, Kraków 2014.
- A. Paszkiewicz, M. Łobacz, Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej, Warszawa 2013.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną
i pedagogiczną, zorientowaną na zastosowanie w procesie wychowania i nauczaniu w szkole ponadpodstawowej, w szczególności posiada wiedzę na temat:
a) historii edukacji seksualnej;
b) współczesnych problemów związanych
z dojrzewaniem młodzieży.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W13, FP2A_W15
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Student w rozszerzonym zakresie zna i rozumie ekonomiczne, prawne i etyczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji związanej z wybraną sferą działalności edukacyjnej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_W19
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, zmierzające do doskonalenia własnego warsztatu pracy w obszarze edukacji, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U14
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:przygotowanie prezentacji
Umiejętności
Student potrafi identyfikować i interpretować złożone zjawiska i procesy dydaktyczne z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej i pedagogicznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_U16
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:przygotowanie prezentacji
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowych jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej z obszaru edukacji,
z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym do rozwijania dorobku zawodu, podtrzymania etosu zawodu oraz przestrzegania
i rozwijania zasad etyki zawodowej i działania na rzecz przestrzegania tych zasad.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:przygotowanie prezentacji
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do profesjonalnego współorganizowania działań związanych z edukacją, wypełniania zobowiązań społecznych, a także do samodzielnego organizowania działalności edukacyjnej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP2A_K07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:przygotowanie prezentacji