Wykład monograficzny polonistyczny II FP-N-SL6O>WMP2SWKU
Celem zajęć prowadzonych w ramach monograficznego wykładu polonistycznego jest zapoznanie studentów z ważnymi i interesującymi zjawiskami z obszaru współczesnej polonistyki, nieobecnymi w podstawowym korpusie przedmiotów.
W cyklu 2021/2022-Z:
Celem wykładów prowadzonych w ramach „przedmiotu do wyboru (polonistycznego)” jest zapoznanie studentów z ważnymi i interesującymi zjawiskami z obszaru współczesnej polonistyki, nieobecnymi lub obecnymi w ograniczonym stopniu w podstawowym korpusie przedmiotów. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem wykładów prowadzonych w ramach „przedmiotu do wyboru (polonistycznego)” jest zapoznanie studentów z ważnymi i interesującymi zjawiskami z obszaru współczesnej polonistyki, nieobecnymi lub obecnymi w ograniczonym stopniu w podstawowym korpusie przedmiotów. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- P. Czapliński, P. Śliwiński, Literatura polska 1976-1998. Przewodnik po prozie i poezji, Kraków 1999
- Nowa poezja polska. Twórcy –tematy – motywy. Red.T.Cieślak, K.Pietrych. Kraków 2009.
- Nowe dwudziestolecie. Szkice o wartościach i poetykach prozy i poezji lat 1989-2009. Poznań 2011
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Ćwiczenia z rozpaczy. Pesymizm w prozie polskiej po 1985 roku. Red. J. Jarzębski, J. Momro. Kraków 2011
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
w zaawansowanym stopniu zna i rozumie miejsce i znaczenie literaturoznawstwa i związanej z nim wiedzy o kulturze w systemie nauk, jego specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki jego rozwoju
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa
Wiedza
zna i rozumie teorie i terminologię z zakresu komparatystyki literackiej, ewolucji postaw czytelniczych, związków literatury z życiem danej społeczności
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa
Wiedza
zna i rozumie teorie i terminologię dotyczącą życia literackiego, ewolucji postaw czytelniczych, związków literatury z życiem danej społeczności
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W08
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa
Umiejętności
potrafi rozpoznać wytwory kultury materialnej i duchowej, właściwe dla kierunku studiów (filologii polskiej) oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod pozwalających na ocenę ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa
Umiejętności
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu historii literatury i dyscyplin pokrewnych w celu formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów, dobierając oraz stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT)
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U09
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa
Kompetencje społeczne
jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym, zwłaszcza literackim, i korzystania z jego różnorodnych form
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa
Kompetencje społeczne
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy literaturoznawczej, a – w szerszym kontekście – kulturoznawczej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, szczególnie odnoszących się do działalności kulturalnej, edukacyjnej, medialnej i/lub promocyjno-reklamowej
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Zadania domowe:praca zaliczeniowa