Seminarium licencjackie FP-N-SL6O>SEMLICE2
Przedmiot jest przeznaczony dla przyszłych licencjatów filologii polskiej. Jego celem jest ukierunkowanie pracy studentów na różnych etapach pisania rozprawy: począwszy od wyboru jej tematu, poprzez gromadzenie i selekcję materiału aż po redakcję tekstu spełniającego formalne wymogi dyplomowej pracy licencjackiej.
Po ukończeniu seminarium student potrafi samodzielnie gromadzić materiał badawczy i dokonywać jego analizy oraz przedstawiać wyniki swoich obserwacji w formie referatu, podejmować naukową dyskusję na temat opracowywanych zagadnień, bronić własnej argumentacji, dokonywać krytycznej oceny postępów swoich analiz oraz ewentualnej ich korekty. Student potrafi zaplanować pracę nad spójnym, co najmniej pięćdziesięciostronicowym tekstem rozprawy oraz terminowo zredagować poprawny pod względem językowym, koherentny tekst rozprawy.
W cyklu 2021/2022-Z:
Przedmiot jest przeznaczony dla przyszłych licencjatów filologii polskiej. Jego celem jest ukierunkowanie pracy studentów na różnych etapach pisania rozprawy: począwszy od wyboru jej tematu, poprzez gromadzenie i selekcję materiału aż po redakcję tekstu spełniającego formalne wymogi dyplomowej pracy licencjackiej. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot jest przeznaczony dla przyszłych licencjatów filologii polskiej. Jego celem jest ukierunkowanie pracy studentów na różnych etapach pisania rozprawy: począwszy od wyboru jej tematu, poprzez gromadzenie i selekcję materiału aż po redakcję tekstu spełniającego formalne wymogi dyplomowej pracy licencjackiej. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma ugruntowaną wiedzę na temat badanego przedmiotu, zna nowe koncepcje opracowania zagadnień, które podejmuje.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W01, FP1A_W02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Wiedza
Student zna terminologię nauk filologicznych, zwłaszcza w obszarze prowadzonych badań.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W11
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o powiązaniu filologii polskiej z innymi dyscyplinami humanistycznymi umożliwiającą badania interdyscyplinarne.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W10, FP1A_W11
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Wiedza
Student zna i rozumie zasady ochrony prawa autorskiego.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W16
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Umiejętności
Student umie samodzielnie zebrać materiał badawczy, dokonać jego analizy, selekcji oraz sformułować na jego podstawie logiczne sądy, łącząc opinie własne z opracowaniami problemu już istniejącymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U03, FP1A_U04, FP1A_U05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i projektować własny rozwój naukowy.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U16, FP1A_U17
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Umiejętności
Korzystając z literatury przedmiotu oraz efektów własnej pracy badawczej, student umie stworzyć ustną i pisaną wypowiedź naukową (referat, fragment pracy).
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U15
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Kompetencje społeczne
Korzystając z najnowszych opracowań, student zauważa zmienność koncepcji badawczych i ujęć problemów, a w związku z tym rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K01, FP1A_K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Kompetencje społeczne
Student potrafi określić priorytety w realizacji projektu pracy dyplomowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej
Kompetencje społeczne
Student posiada zdolność określania swoich zainteresowań oraz twórczego ich rozwijania poprzez podejmowanie zadań twórczych, wykazuje szacunek wobec tradycji własnego regionu i narodu w szerszym kontekście tradycji europejskiej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K09
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach
Przygotowanie projektu:konspekt i bibliografia pracy licencjackiej