Podstawy komunikacji interpersonalnej FP-N-SL6O>PODSKOIN
Celem nauczania tego przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym komunikacji z uczniem, rodzicami oraz rówieśnikami.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
posiada wiedzę psychologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się, zorientowaną na zastosowanie w nauczaniu w szkole podstawowej;
w szczególności posiada wiedzę na temat:
a) procesów komunikowania interpersonalnego
i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), a także ich prawidłowości i zakłóceń;
b) projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzoną w odniesieniu do II etapu edukacyjnego
i uwzględniającą specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami w rozwoju
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W14
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu
Umiejętności
umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U18
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Umiejętności
posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi
z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty
i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji klasie szkolnej
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U16
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
potrafi pracować z zespołem klasowym i współpracować z gronem pedagogicznym oraz opiekunami uczniów; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), posiada umiejętność współpracy z innymi nauczycielami, pedagogami i rodzicami uczniów
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K01, FP1A_K08
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu
Kompetencje społeczne
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K09
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu