Media w edukacji polonistycznej FP-N-SL6O>MEWEDUPO
Edukacja medialna stanowi jedną z treści programowych wpisanych do podstawy programowej na wszystkich szczeblach kształcenia. Obejmuje szereg zagadnień związanych z radiem, telewizją, prasą, Internetem, a także z wykorzystaniem technologii multimedialnych na lekcji. W związku z tym przed współczesnym polonistą staje trudne zadanie, które nie polega w tym wypadku na przekazywaniu wiedzy, ale przede wszystkim na wychowywaniu aktywnego i mądrego odbiorcy oraz na kształceniu umiejętności korzystania ze współczesnych mediów. Edukacja medialna jest dziedziną wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. W trakcie zajęć zostaną poruszone m.in. takie problemy, jak: psychologiczne aspekty odbioru mediów, wpływ mediów na rozwój ucznia, rola mediów w edukacji, a także współczesny język polski w mediach.
Po ukończeniu kursu student:
W cyklu 2021/2022-Z:
Edukacja medialna stanowi jedną z treści programowych wpisanych do podstawy programowej na wszystkich szczeblach kształcenia. Obejmuje szereg zagadnień związanych z radiem, telewizją, prasą, Internetem, a także z wykorzystaniem technologii multimedialnych na lekcji. W związku z tym przed współczesnym polonistą staje trudne zadanie, które nie polega w tym wypadku na przekazywaniu wiedzy, ale przede wszystkim na wychowywaniu aktywnego i mądrego odbiorcy oraz na kształceniu umiejętności korzystania ze współczesnych mediów. Edukacja medialna jest dziedziną wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. W trakcie zajęć zostaną poruszone m.in. takie problemy, jak: psychologiczne aspekty odbioru mediów, wpływ mediów na rozwój ucznia, rola mediów w edukacji, a także współczesny język polski w mediach. |
W cyklu 2022/2023-Z:
Edukacja medialna stanowi jedną z treści programowych wpisanych do podstawy programowej na wszystkich szczeblach kształcenia. Obejmuje szereg zagadnień związanych z radiem, telewizją, prasą, Internetem, a także z wykorzystaniem technologii multimedialnych na lekcji. W związku z tym przed współczesnym polonistą staje trudne zadanie, które nie polega w tym wypadku na przekazywaniu wiedzy, ale przede wszystkim na wychowywaniu aktywnego i mądrego odbiorcy oraz na kształceniu umiejętności korzystania ze współczesnych mediów. Edukacja medialna jest dziedziną wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. W trakcie zajęć zostaną poruszone m.in. takie problemy, jak: psychologiczne aspekty odbioru mediów, wpływ mediów na rozwój ucznia, rola mediów w edukacji, a także współczesny język polski w mediach. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe pojęcia z zakresu edukacji medialnej i medioznawstwa.
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć
Wiedza
Zna podstawowe definicje medioznawcze uwzględniające specyfikę edukacji medialnej w szkole
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_W04, FP1A_W09, FP1A_W13
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć
Umiejętności
Umie samodzielnie analizować przykłady z wykorzystaniem konkretnej wiedzy z zakresu medioznawstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U03, FP1A_U04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć
Umiejętności
Umie, wykorzystywać określone definicje, spostrzeżenia badawcze w budowaniu własnego warsztatu nauczyciela (edukacja medioznawcza)
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U06, FP1A_U07
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć
Umiejętności
Umie wykorzystać źródła internetowe, bibliograficzne w samodzielnej analizie i pracy nauczyciela polonisty na danym etapie edukacyjnym
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_U09, FP1A_U10
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć
Kompetencje społeczne
Posiada zdolność do formułowania tez i argumentowania w sporze
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć
Kompetencje społeczne
Pracuje w grupie
Powiązane efekty kierunkowe:
FP1A_K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:Przygotowanie materiałów np. prezentacja, scenariusz zajęć