Praktyczna znajomość języka hiszpańskiego - ekspresja pisemna FL-FH-TB-SL6O>PZJHE2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zajęcia mają charakter praktyczny. Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności dotyczące podstawowych struktur językowych, form gramatycznych, produkcji i rozumienia prostych komunikatów pisemnych, które są konieczne do kontynuowania nauki na kolejnych semestrach. Nauka wymienionych sprawności na poziomie A1-B2. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Castro Viúdez F., 2009, Español en marcha. Curso de español como lengua extranjera. Nivel básico A1+A2, SGEL, Madrid
- Castro Viúdez F., 2004, Aprende gramática y vocabulario, SGEL, Madrid
- D. Vargas, Actividades de interacción oral y escrita [tú y yo] B, Edelsa, Madrid 2010.
- E. Criado Clemente, Expresión escrita, Nivel A1+A2, En Clave ELE, Madrid 2005.
- F. Castro. USO de la gramática del español. Niveles intermedio y avanzado, Edelsa, 2001.
- F. Castro Viúdez, Español en marcha. Curso de español como lengua extranjera. Nivel básico A1+A2 oraz B1 i B2, SGEL, Madrid 2009.
- E. Natal, C. Diez, Español lengua viva 4, Santillana Educación S.L., Madrid 2007.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Moreno C., Hernández C., 2007, Gramática elemental A1-A2, Anaya, Madrid
- Perlin O., Perlin J., 2001, Słownik hiszpańsko-polski oraz polsko-hiszpański, Wiedza Powszechna, Warszawa
- Czasy i czasowniki hiszpańskie PONS, Lektor Klett.
- Nuevo Prisma, Curso de español para extranjeros, Edinumen, 2015.
- E.M. Peris, N.S. Baulenas, Gente 1, Nivel A1+A2, Difusión 2011.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
ma podstawową wiedzę w zakresie systemu, struktury i funkcji języka/języków prowadzonych w ramach specjalności
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W08
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 40%
Wiedza
posiada wiedzę na temat norm i zasad gramatycznych języków kierunkowych i lektoratów, opanował zasób słownictwa wystarczający do komunikacji na poziomie A1 – B2
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W10
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - 60%
Kolokwium:kolokwia - 40%
Umiejętności
ma umiejętności językowe właściwe dla studiowanej w ramach kierunku specjalności zgodnie z wymaganiami określonymi przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - 60%
Kolokwium:kolokwia - 40%
Umiejętności
potrafi stosować wszystkie sprawności językowe (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie) na poziomie A1-B2. Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych oraz potrafi formułować spójne i przejrzyste wypowiedzi ustne lub pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - 60%
Kolokwium:kolokwia - 40%
Umiejętności
potrafi w języku kierunkowym przygotowywać, formułować i pisać prace akademickie z zakresu literaturoznawstwa i kultury, o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U10
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - 60%
Kolokwium:kolokwia - 40%
Kompetencje społeczne
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku kierunkowym, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w wymiarze interdyscyplinarnym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:egzamin pisemny - 60%
Kolokwium:kolokwia - 40%