Media i kultura popularna w krajach hiszpańskojęzycznych FL-FH-TB-SL6O>MIKPKH
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Założeniem przedmiotu jest: wyposażenie studentów w podstawową wiedzę związaną ze światem środków masowego przekazu najważniejszych krajów hiszpańskojęzycznych; zapoznanie studentów z podstawowymi gatunkami środków masowego przekazu takimi jak: dzienniki, czasopisma, programy telewizyjne oraz radiowe; zapoznanie studentów z wybranymi postaciami oraz tematami i nurtami w mediach hiszpańskojęzycznych ostatnich dekad. Równolegle zobaczymy też różne nurty w popkulturze współczesnej Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, skupiając uwagę na kinie i muzyce rozrywkowej jako najpopularniejszych sztukach naszych czasów. Opisujemy także cechy wspólne i różnice między postaciami i zjawiskami wybranych krajów obszaru hiszpańskojęzycznego, gdyż często stanowią one most nad Atlantykiem i między różnymi krajami amerykańskimi. |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Fernández Alonso, María Isabel; Santana Cruz, Fernanda, Estado y medios de comunicación en la España democrática, Alianza, Barcelona, 2000.
- Benet, Vicente J., El cine español, una historia cultural, Paidós Comunicación, Madrid, 2012.
- King, John, El carrete mágico, una historia del cine latinoamericano, Tercer mundo editores, 1995.
- Leymarie, Isabelle, La música latinoamericana: ritmos y danzas de un continente, Ediciones B, Barcelona, 2001.
- Ordovás, Jesús, Los discos esenciales del pop español, Lunwerg Esenciales, 2010.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Valls, Josep Francesc, La jungla comunicativa. Empresa y medios de comunicación en España, Ariel, Barcelona, 1986.
- Reig, Ramon, Medios de comunicacion y poder en España, Paidós, Barcelona, 1998.
- Gubern, Román, Historia del cine español, Cátedra, Madrid, 2004.
- Orihuela, Antonio, Poesía, pop y contracultura en España, Berenice, Barcelona, 2013.
- Vázquez Montalbán, Manuel, Crónica sentimental de España, Grijalbo, Barcelona, 1998.
- Uría, Jorge (Ed.), La cultura popular en la España contemporánea, Biblioteca nueva, Madrid, 2003.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach, historycznych, społecznych, filozoficznych i literackich w wymiarze międzykulturowym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 50%
Przygotowanie projektu:projekt - 40%
Wiedza
ma podstawową wiedzę dotyczącą specjalności wybranej w ramach kierunku studiów, jej podstaw teoretycznych, terminologii, metodologii oraz zastosowań
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 50%
Przygotowanie projektu:projekt - 40%
Umiejętności
potrafi rozpoznawać i oceniać podstawowe procesy i zjawiska literackie, filozoficzne i historyczno-kulturowe na podstawie uzyskanej wiedzy i z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w badaniach literaturoznawczych i/lub badaniach interdyscyplinarnych
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 50%
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 10%
Przygotowanie projektu:projekt - 40%
Umiejętności
potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności w ramach kierunku, aby sprawnie realizować zróżnicowane zadania badawcze i praktyczne wymagane dla tej specjalności
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 50%
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 10%
Przygotowanie projektu:projekt - 40%
Kompetencje społeczne
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku kierunkowym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 50%
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 10%
Przygotowanie projektu:projekt - 40%
Kompetencje społeczne
docenia dziedzictwo literackie i kulturowe wybranego obszaru językowego, interesuje się aktualnymi wydarzeniami w dziedzinie literatury i kultury oraz jest świadomy miejsca i roli literatury we współczesnym świecie
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K02
Metody weryfikacji:
Kolokwium:kolokwia - 50%
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 10%
Przygotowanie projektu:projekt - 40%