Hiszpański kolokwialny FL-FH-TB-SL6O>HISKOL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/2020-Z:
Kurs ten nie ogranicza się do opisu i wyjaśnienia idiomatycznych cech kolokwialnego hiszpańskiego, ale ma na celu poszerzenie i przezwyciężenie modeli strukturalnych, funkcjonalnych lub formalnych i językowych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Beinhauer, Werner, Fernando Huarte Morton, y Dámaso Alonso. El español coloquial. Madrid: Ed. Gredos, 1991.
- Briz Gómez, Antonio. El español coloquial en la conversación: esbozo de pragmagramática. Barcelona: Ariel, 2011.
- ———. El español coloquial: situación y uso, 2010.
- Cascón Martín, Eugenio. Español coloquial: rasgos, formas y fraseología de la lengua diaria. Madrid: Edinumen, 2013.
- Gaviño Rodríguez, Victoriano. Español coloquial: pragmática de lo cotidiano, 2012. http://site.ebrary.com/id/10741572.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Mancera Rueda, Ana. Como se habla en los cibermedios?: El Espanol Coloquial En El Periodismo Digital. Bern: Lang, Peter, AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2012. http://public.eblib.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=1056153.
- Mancera Rueda, Ana, y Ana Pano Alamán. El español coloquial en las redes sociales. Madrid: Arco/Libros, 2013.
- Martín Sánchez, Manuel. Diccionario del español coloquial: (dichos, modismos y locuciones populares). Madrid: Tellus, 1997.
- Vigara Tauste, Ana María. Morfosintaxis del español coloquial: esbozo estilístico. Madrid: Gredos, 2005.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach, historycznych, społecznych, filozoficznych i literackich w wymiarze międzykulturowym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 30%
Przygotowanie projektu:projekt - 70%
Wiedza
ma podstawową wiedzę dotyczącą specjalności wybranej w ramach kierunku studiów, jej podstaw teoretycznych, terminologii, metodologii oraz zastosowań
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 30%
Przygotowanie projektu:projekt - 70%
Umiejętności
potrafi rozpoznawać i oceniać podstawowe procesy i zjawiska językowe na podstawie uzyskanej wiedzy z zastosowaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w badaniach językoznawczych i/lub badaniach interdyscyplinarnych
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 30%
Przygotowanie projektu:projekt - 70%
Umiejętności
potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności w ramach kierunku, aby sprawnie realizować zróżnicowane zadania badawcze i praktyczne wymagane dla tej specjalności
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 30%
Przygotowanie projektu:projekt - 70%
Kompetencje społeczne
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:aktywność na zajęciach - 30%
Przygotowanie projektu:projekt - 70%