Praktyczna znajomość języka hiszpańskiego - zintegrowana sprawność rozumienia i konwersacji FL-FH-TB-NL6O>PZHZS1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Praktyczna nauka języka hiszpańskiego ma na celu opanowanie oraz w dalszej kolejności rozwój czterech komunikacyjnych kompetencji językowych (tj. recepcji, produkcji, mediacji oraz interakcji) ćwiczonych i utrwalanych na zajęciach z PNJH składających się z czterech komponentów – gramatyki, ekspresji ustnej, ekspresji pisemnej oraz rozumienia ze słuchu wśród studentów Filologii hiszpańskiej, którzy rozpoczynają naukę tego języka od podstaw. Zajęcia mają charakter praktyczny, a ich celem jest opanowanie wymienionych kompetencji językowych w sytuacjach z życia codziennego na poziomie B1/B2 który pozwoli studentom na sprawne porozumiewanie się w tym języku, z uwzględnieniem różnic socjokulturowych. Po zakończeniu kursu, student potrafi komunikować się w sytuacjach życia codziennego na określonym poziomie, zna różnice kulturowe oraz rutynowe zachowania językowe rodzimych użytkowników języka. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Gente 1, Nivel B2, E.M. Peris, N.S. Baulenas, Difusión 2011.
- Aprende Gramatica y Vocabulario 4, F. Castro Viudez, SGEL 2007
- Español en marcha B2, F. Castro Viudez, P. Diaz Ballesteros, SGEL 2011
- Aula Internacional 3, J. Corpas, E. García, Difusión 2005
- Para practicar el Indicativo y el Subjuntivo, M. P. Hernandez Mercedes, Edelsa, 2006
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- USO de la gramática del español. Avanzado, F. Castro, Edelsa, 2001.
- Nuevo Prisma, Curso de español para extranjeros, Edinumen, 2015.
- Nuevo ELE Avanzado, V. Borobio, SM Ele, 2007
- Español lengua viva 3, A. Gainza, D.M. Martines, Santillana, 2011.
- Gramática de uso de español para extranjeros. Teoría y práctica, L. Aragonés, R. Palencia, Ediciones SM. Madrid 2003.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
ma podstawową wiedzę w zakresie systemu, struktury i funkcji języka/języków prowadzonych w ramach specjalności
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W09
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Wiedza
posiada wiedzę na temat norm i zasad gramatycznych języka kierunkowego i lektoratu, opanował zasób słownictwa wystarczający do komunikacji na poziomie A1 – B2
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Umiejętności
ma umiejętności językowe właściwe dla studiowanej w ramach kierunku specjalności zgodnie z wymaganiami określonymi przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Umiejętności
potrafi stosować wszystkie sprawności językowe (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie) na poziomie A1-B2. Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych oraz potrafi formułować spójne i przejrzyste wypowiedzi ustne lub pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U02
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Kompetencje społeczne
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku kierunkowym, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w wymiarze interdyscyplinarnym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Kompetencje społeczne
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji oraz efektywnie organizuje pracę swoją oraz innych i potrafi krytycznie ocenić jej priorytety oraz stopień zaawansowania
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Kompetencje społeczne
potrafi stosować reguły grzecznościowe i etykietę obowiązującą w języku kierunkowym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K05
Metody weryfikacji:
Kolokwium:80%
Ocena aktywności na zajęciach:20%