Praktyczna nauka języka hiszpańskiego – gramatyka FL-FH-TA-SM4O>PNJHGR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę z gramatyki języka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym C1. W trakcie zajęć, studenci utrwalają poznane zagadnienia, które są niezbędne do prawidłowej komunikacji, wykonywania tłumaczeń oraz ich przyszłej pracy. Zajęcia koncentrują się wokół problematycznych zagadnień oraz częstych błędów popełnianych przez Polaków uczących się języka hiszpańskiego. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Concha Moreno García, 1991, Curso superior de español, SGEL S.A., Madrid.
- Concha Moreno Martina Tuts, 1991, Curso de perfeccionamiento, SGEL S.A., Madrid.
- Francisca Castro, 2006, Uso de la gramática española, nivel avanzado, Edelsa Grupo Didascalia S.A., Madrid.
- Juan Felipe García Santos, 1993, Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento, Ediciones Universidad de Salamanca y Santillana Educación S.L., Madrid.
- Castro Viúdez C., 2016, Gramática española avanzada. Teoría y práctica, ELE Creación, Madrid
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
posiada wiedzę na temat norm i zasad gramatycznych języka kierunkowego, opanował zasób słownictwa umożliwiający komunikację na poziomie C1
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W07
Metody weryfikacji:
Egzamin:50%
Kolokwium:40%
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Wiedza
ma pogłębioną wiedzę w zakresie systemu, struktury i funkcji języka/języków prowadzonych w ramach specjalności
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W06
Metody weryfikacji:
Egzamin:50%
Kolokwium:40%
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Umiejętności
potrafi zastosować różne rejestry j. kierunkowego w mowie i piśmie w celu formułowania spójnych i przejrzystych wypowiedzi, a także wyjaśnić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin:50%
Kolokwium:40%
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Umiejętności
potrafi stosować wszystkie sprawności językowe (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie) na poziomie C1. Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych oraz potrafi formułować spójne i przejrzyste wypowiedzi ustne lub pisemne
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U02
Metody weryfikacji:
Egzamin:50%
Kolokwium:40%
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się, ciągłości praktyki komunikacyjnej, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w wymiarze interdyscyplinarnym
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:50%
Kolokwium:40%
Ocena aktywności na zajęciach:10%