Współczesna literatura angielska FL-FA-TB-SL6O>WSLIAN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zasadniczym założeniem przedmiotu jest przedstawienie studentom najnowszych tendencji w rozwoju bardzo szeroko rozumianej literatury angielskiej, zapoznanie ich z jej najważniejszymi twórcami i wybranymi dziełami oraz omówienie kluczowych zagadnień dotyczących współczesnych modeli wiedzy odbiorców tej literatury. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Acheson, James. Contemporary British Novel Since 2000. Edinburgh University Press, 2017
Shaw, Katy. Teaching 21st Century Genres. Springer, 2016.
Higgins, Michael, et al. The Cambridge Companion to Modern British Culture. Cambridge University Press, 2010.
Birch, Dinah. The Oxford Companion to English Literature. Oxford: Oxford University Press, 2009.
English, James F. ed. A Concise Companion to Contemporary British Fiction. Blackwell, 2006.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Matthews, Tracey L. Concise Major 21st-century Writers: A Selection of Sketches from Contemporary Authors. Gale, 2006.
Powell, John. Dictionary of Literary Influences: The Twentieth Century, 1914-2000. Greenwood Press, 2004.
O''Rourke Murphy, Maureen, et al. An Irish Literature Reader: Poetry, Prose, Drama. Syracuse University Press, 2006
Clarke, Bruce and Manuela Rossini. The Routledge Companion to Literature and Science. Routledge, 2010.
Childs, Peter. Contemporary Novelists: British Fiction Since 1970. Palgrave, 2004.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju literatury współczesnej wybranych obszarów językowych, o twórczości wybranych autorów i ich miejscu w literaturze światowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W08
Metody weryfikacji:
Umiejętności
Student potrafi rozpoznawać i oceniać podstawowe procesy i zjawiska literackie, filozoficzne i historyczno-kulturowe na podstawie uzyskanej wiedzy i z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w badaniach literaturoznawczych i/lub badaniach interdyscyplinarnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U04
Metody weryfikacji:
Umiejętności
Student potrafi w wypowiedziach pisemnych i ustnych właściwie rozpoznać i przedstawić główne kierunki historycznego rozwoju literatury wybranych obszarów językowych, twórczość wybranych autorów i jej miejsce w literaturze światowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U05
Metody weryfikacji:
Umiejętności
Student posługuje się głównymi teoriami z zakresu literaturoznawstwa zgodnie z paradygmatami badawczymi studiowanego kierunku i z wykorzystaniem odpowiedniej terminologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U07
Metody weryfikacji:
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie, analitycznie i krytycznie interpretować teksty literackie i zjawiska kulturowe typowe dla zakresu badawczego kierunku wykorzystując również samodzielnie zdobywaną wiedzę selekcjonowaną z tradycyjnych oraz multimedialnych źródeł informacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U11
Metody weryfikacji:
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku kierunkowym, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w wymiarze interdyscyplinarnym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Kompetencje społeczne
Student docenia dziedzictwo literackie i kulturowe wybranego obszaru językowego, interesuje się aktualnymi wydarzeniami w dziedzinie literatury i kultury oraz jest świadomy miejsca i roli języka kierunkowego we współczesnym świecie.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A__K02
Metody weryfikacji: