Gramatyka opisowa języka angielskiego FL-FA-TB-SL6O>GOJAN3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Celem nauczania przedmiotu jest: |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- P. Roach, English Phonetics and Phonology, Cambridge University Press 2009 itp.
- Peter Ladefoged & Keith Johnson, A Course in Phonetics, Wadsworth 2006/2011.
- Alan Cruttenden, Gimson’s Pronunciation of English, Hodder Arnold 2008.
- G. Yule, The Study of Language, Third Edition, Cambridge University Press 2007.
- A. McMahon, An Introduction to English Phonology, Edinburgh University Press 2002/2006.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- D. Crystal, The Cambridge Encyclopedia of Language, CUP 1987/1997.
- M. Arnoff, J. Rees-Miller, The Handbook of Linguistics, Blackwell Publishing 2001/2004.
- W. Sobkowiak, English Phonetics for Poles, Poznań 2004.
- Iyabode Omolara Daniel, Introductory Phonetics and Phonology of English, Cambridge Scolars Publishing 2011.
- J. C. Wells, Longman Pronunciation Dictionary, Pearson Education Limited 1990/2009
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
ma podstawową wiedzę w zakresie struktury języka angielskiego na poziomie morfologii, składni, fonetyki i fonologii
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W08
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Wiedza
posiada podstawową wiedzę z zakresu morfologii, składni, fonetyki i fonologii języka angielskiego, metodologii i terminologii językoznawstwa funkcjonalnego i spokrewnionych z nim ujęć lingwistyki kognitywnej
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W09
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Wiedza
zna podstawową terminologię opisu języka na poziomie morfologii, składni, fonetyki i fonologii
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
Student:
potrafi wykonać morfologiczną i składniową analizę elementów prostego i złożonego zdania angielskiego, oraz analizę fonologiczną segmentalną i suprasegmentalnąw oparciu o teorię generatywną
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
potrafi rozróżniać i analizować podstawowe błędy gramatyczne i błędy wymowy oraz dokonać modyfikacji własnej wypowiedzi na potrzeby ekspresji ustnej w języku angielskim, potrafi rozpoznać i skorygować błędy gramatyczne również na potrzeby ekspresji pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U06
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
poprawnie stosuje terminologię językoznawczą w wypowiedziach pisemnych i ustnych zgodnie z wymogami kierunku
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U07
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Kompetencje społeczne
Student:
ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu gramatyki i wymowy języka angielskiego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się poprzez zwracanie uwagi na użycie tego języka w autentycznym kontekście komunikacyjnym, dydaktycznym oraz w sytuacjach translatorskich.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Kompetencje społeczne
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych zadań i prowadzeniu dyskusji oraz efektywnie organizuje pracę swoją oraz innych i potrafi krytycznie ocenić jej priorytety oraz stopień zaawansowania
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A__K02
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%