Wykład monograficzny - językoznawstwo FL-FA-N-SM4O>WYMOJE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Zasadniczym założeniem przedmiotu jest przedstawienie studentom wybranych zagadnień z dotyczących językoznawstwa diachronicznego i synchronicznego. Student zdobędzie wiedzę w zakresie głównych pojęć oraz kluczowych zagadnień niezbędnych dla przyszłych tłumaczy i nauczycieli języka obcego. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Językoznawstwo synchroniczne i diachroniczne : tom poświęcony pamięci Adama Weinsberga, red. nauk. Jadwiga Sambor, Jadwiga Linde-Usiekniewicz, Romuald Huszcza., Warszawa 1993
- Witold Stefański, Wprowadzenie do językoznawstwa historyczno-porównawczego, Toruń 2001
- Georgij Kłyczkow, Teoria rozwoju języka i językoznawstwo historyczno-porównawcze, Warszawa 1975
- Paveau Sarfati, Wielkie teorie językoznawcze. Od językoznawstwa historyczno-porównawczego do pragmatyki, Kraków 2009
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Ireneusz Bobrowski, Zaproszenie do językoznawstwa, Kraków 1998
- Historia języka, dialektologia i onomastyka w nowych kontekstach interpretacyjnych, pod red. Renaty Przybylskiej, Macieja Raka, Agaty Kwaśnickiej-Janowicz, Kraków 2018
- Stanisław Rospond, Mówią nazwy, Warszawa 1976
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o językoznawstwie.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W03
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Wiedza
Student ma pogłębioną, zorientowaną na zastosowanie praktyczne, wiedzę o językoznawstwie diachronicznym i synchronicznym.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W06
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Wiedza
Zna i rozumie metody interpretacji oraz wartościowania procesów językoznawczych.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W08
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Umiejętności
Student potrafi wykorzystywać w działaniach zawodowych pogłębioną wiedzę teoretyczną z zakresu językoznawstwa.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U06
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Umiejętności
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące językoznawstwa z wykorzystaniem różnych źródeł i narzędzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U11
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Umiejętności
Umie przedstawić, formułować i wyrażać własne poglądy dotyczące lingwistyki, wykazując się niezależnością myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U01
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Umiejętności
Posiada rozbudowaną umiejętność przygotowywania w języku specjalności typowych prac pisemnych o charakterze ogólnym, związanych z językoznawstwem diachronicznym i synchronicznym.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U08
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Umiejętności
Umie posługiwać się zaawansowanymi technologiami informacyjnymi w zakresie niezbędnym dla wykonania konkretnych zadań.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U10
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Kompetencje społeczne
Student rozumie ciągłości praktyki lingwistycznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_K01
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A__K04
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%
Kompetencje społeczne
Ma świadomość wartości dziedzictwa językoznawczego.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A__K02
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:100%