Metodyka oceniania i testowania w nauczaniu języków obcych FL-FA-N-SM4O>MOTNJO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Cel naczelny: rozwinięcie u studentów wiedzy, sprawności i umiejętności niezbędnych dla przyszłych nauczycieli do oceniania i testowania wiedzy uczniów i dostarczania im informacji zwrotnej.
|
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Alderson, J., Clapham, C. Wall, D.(1995). Language Test Construction and Evaluation.
- Cambridge: Cambridge University Press.
- Douglas Dan, (2014), Understanding Language Testing, London : Hooder Education;
- Downing, S., Haladyna, T. (2006). Handbook of Test Development. London: Mahwah.
- Fulcher, G. (2010). Practical Language Testing. London: Hodder Education.
- Mc Namara, T. (2014) Language Testing, Oxford : Oxford Universty Press;
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Boyle, J., Fisher, S. (2007). Educational Testing: A Competence-Based Approach. Oxford:
- Oxford University Press.
- Brown, H. (2006). Language Assesment. Principles and Classroom Practices. London: Longman
- Carr, N. (2011). Designing and Analyzing Language Tests. Oxford: Oxford University Press.
- Coombe,C., Davidson, P., O’Sullivan,B. & Stoynoff,S. (2012). Second Language Assesment. New York: Cambridge University Press.
- Komorowska, H.(2004). Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Warszawa:
- Fraszka Edukacyjna
- Gondova D., (2013) Taking First Steps in Teaching English: Assessing Learners, Zilina, EDIS – vydavatelstwo Zilinskej university;
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu, struktury i funkcji języka zorientowaną na jej zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności zawodowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Ocena umiejętności praktycznych:40%
Przygotowanie projektu:40%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:10%
Wiedza
Ma pogłębioną, zorientowaną na zastosowanie praktyczne, wiedzę o wielokulturowości i składających się na nią pojęciach oraz komunikacji międzykulturowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Ocena umiejętności praktycznych:40%
Przygotowanie projektu:40%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:10%
Umiejętności
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, interpretowania motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Ocena umiejętności praktycznych:40%
Przygotowanie projektu:40%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:10%
Umiejętności
Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody oraz treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) posługując się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Ocena umiejętności praktycznych:40%
Przygotowanie projektu:40%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:10%
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:10%
Ocena umiejętności praktycznych:40%
Przygotowanie projektu:40%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:10%