Emisja głosu FL-FA-N-SM4O>EGLOSU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów w wiedzę z zakresu budowy aparatu głosowego, jego higieny, patologii, profilaktyki, oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do posługiwania się prawidłową emisją głosu tj.: głos jako narzędzie – praca głosem, technika mowy i prezentacji. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Walencik-Topiłko A., Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem, Harmonia 2009.
- Łastik A., Poznaj swój głos… twoje najważniejsze narzędzie pracy, Studio Emka 2009.
- Siedlecki A., Praca głosem. Technika mowy i prezentacji, FOSZE 2016.
- Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie. Bogumiła Tarasiewicz i Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS. Kraków 2003.
- Sinkiewicz A., Niebudeg-Bogusz E., Szkiełkowska A.,Wiskirska-Woźnica B., Śliwińska-Kowalska M., Propozycja optymalizacji systemu profilaktyki i leczenia zawodowych chorób narządu głosu, (w:) Otorynolaryngologia 2018, 17 (1), s. 15-19.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka oraz procesów jego wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:20%
Ocena aktywności na zajęciach:30%
Umiejętności
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, interpretowania motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:30%
Przygotowanie projektu:50%
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w kontekście zmian zachodzących w świecie i w nauce.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:20%
Ocena aktywności na zajęciach:30%
Przygotowanie projektu:50%