Nauczanie języka angielskiego uczniów w wieku szkolnym i przedszkolnym FL-FA-N-SL6O>NJAUSP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Głównym założeniem zajęć jest dostarczenie studentom niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu mechanizmów kształtowania poszczególnych działań aktywizujących przyswajanie języka angielskiego na poziomie przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz szkolnym. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- HARMER, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
KOMOROWSKA, H. (2005). Metodyka nauczaniajęzyków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
LARSEN-FREEMAN, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford: OUP.
RICHARDS, J., RODGERS, T. , (2002). Approaches and Methods in Foreign Language Teaching, Cambridge : CUP;
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- MICHOŃSKA-STADNIK A. (1996), Strategie uczenia się i autonomia w warunkach szkolnych, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
- SCRIVENER, J. (2005). Learning Teaching. A guidebook for English language teachers. Macmillan.
- UR, P. (1999). A Course in Language Teaching. Cambridge, Cambridge University Press.
- BROUGHTON,G., BRUMFIT,C., FLAVELL, R., HILL, P. & PINCA, A.( 2003). Teaching English as a Foreign Language. London, Routledge.
- JARVIS, P. (2006). The Theory and Practice of Teaching. London, Routledge.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
ma podstawową wiedzę z zakresu metodyki uczenia się i nauczania języka docelowego w odniesieniu do następujących typów szkół i placówek edukacyjnych: przedszkole, szkoła podstawowa
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_W04
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Wiedza
ma podstawową, wiedzę dotyczącą terminologii używanej w dydaktyce przedmiotowej języka angielskiego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Umiejętności
potrafi wykorzystywać w działaniach zawodowych podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki nauczania języka obcego i dziedzin pokrewnych
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Umiejętności
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń z zakresu dydaktyki i zjawisk pedagogicznych oraz samodzielnie oceniać przydatność narzędzi dydaktycznych do realizacji zamierzonych celów na poszczególnych etapach edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_U01, FFA1A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz potrafi organizować pracę swoją oraz innych jednocześnie umiejąc krytycznie ocenić jej stopień zawansowania
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01, FFA1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne