Konwersatorium dyplomowe FL-FA-N-SL6O>KONDY2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do podjęcia pracy i skutecznego funkcjonowania w zawodzie nauczyciela języka angielskiego, z poszanowaniem zasad etyki zawodowej i w gotowości do ciągłego doskonalenia zawodowego. Zajęcia skupiają się również na afektywnych aspektach pracy nauczyciela (szczególnie nowicjusza w zawodzie) oraz na sposobach radzenia sobie z wyzwaniami najczęściej spotykanymi na początku drogi zawodowej, jak i na skutecznym zarządzaniu stresem zawodowym w kontekście tych wyzwań. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Council of Europe, (2011). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe.
- De Angelis, G. & Dewaele, J.M., (2011). New Trends in Crosslinguistic Influence and Multilingualism Research. Bristol: Multingual Matters.
- Pielachowski, J. (2002) .Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań.
- Kyriacou, C. (2000). Stress-busting for Teachers, Cheltenham: Stanley Thornes.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Ożańska-Ponikwia, K. (2018). Personality and Emotional intelligence in Second language learning, Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
- Wieczorek, A. L., & Mitręga, M. (2017). Academic Teachers under Stress in the Publish or Perish Era. Warszawa: CeDeWu.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą specjalności nauczycielskiej w ramach kierunku studiów, jej podstaw teoretycznych, terminologii, metodologii oraz zastosowań.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:80%
Wiedza
Student zna i rozumie szeroką gamę pojęć i zagadnień z zakresu wybranej w ramach kierunku specjalności studiów, z uwzględnieniem związanej z nią problematyki prawnej przy wykorzystaniu narzędzi tradycyjnych i multimedialnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W13
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:80%
Umiejętności
Student posługuje się głównymi teoriami z zakresu językoznawstwa (zwłaszcza stosowanego) zgodnie z paradygmatami badawczymi studiowanego kierunku i z wykorzystaniem odpowiedniej terminologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U09
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:80%
Umiejętności
Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności w ramach kierunku, aby sprawnie realizować zróżnicowane zadania badawcze i praktyczne wymagane dla tej specjalności.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:80%
Kompetencje społeczne
Rozumie kwestię odpowiedzialności za rzetelne przekazywanie wiedzy i związaną z tym problematykę etyczną, rozumie wagę poszanowania własności intelektualnej i związane z tym aspekty prawne oraz dostrzega i formułuje problemy moralne.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A__K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:20%
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna:80%