Gramatyka opisowa języka angielskiego FL-FA-N-SL6O>GOJAN3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Celem nauczania przedmiotu jest: |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- S. Chalker, A Student’s English Grammar. Workbook. Longman 1992/2007.
- M. Verspoor, K. Sauter., English Sentence Analysis. An Introductory Course, John Benjamins Publishing Company. Amsterdam/Philadelphia 2000.
- R. A. Close., A University Grammar of English. Workbook, Longman 1974.
- S. Greenbaum, R. Quirk, A Student’s Grammar of the English Language, Longman 1990/2007.
- P. Roach, English Phonetics and Phonology, Cambridge University Press 2009 itp.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- B. Aarts, English Syntax and Argumentation, Polgrave 1997/2013.
- R. Quirk, S. Greenbaum, G. Leech, J. Svartvik, A Comprehensive Grammar of the English Language, Longman 1985/2007.
- R. Huddleston, G. K. Pullum, The Cambridge Grammar of the English Language, Cambridge University Press 2002.
- D. Biber, S. Johansson, G. Leech, S. Conrad, E. Finegan, Longman Grammar of Spoken & Written English, Longman 1999/2007.
- D. Biber, S. Conrad, G. Leech., Longman Student Grammar of Spoken & Written English.Workbook, Longman 2002.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
ma podstawową wiedzę w zakresie struktury języka angielskiego na poziomie fonetyki i fonologii
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W08
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Wiedza
posiada podstawową wiedzę z zakresu fonetyki i fonologii języka angielskiego, metodologii i terminologii językoznawstwa generatywnego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W09
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Wiedza
zna podstawową terminologię opisu języka na poziomie morfologii, składni, fonetyki i fonologii
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
Student:
potrafi wykonać morfologiczną i składniową analizę elementów prostego i złożonego zdania angielskiego, oraz analizę fonologiczną segmentalną i suprasegmentalną w oparciu o teorię generatywną
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
potrafi rozróżniać i analizować podstawowe błędy gramatyczne i błędy wymowy oraz dokonać modyfikacji własnej wypowiedzi na potrzeby ekspresji ustnej w języku angielskim, potrafi rozpoznać i skorygować błędy gramatyczne również na potrzeby ekspresji pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U06
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
poprawnie stosuje terminologię językoznawczą w wypowiedziach pisemnych i ustnych zgodnie z wymogami kierunku
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U07
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Kompetencje społeczne
Student:
ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu gramatyki i wymowy języka angielskiego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się poprzez zwracanie uwagi na użycie tego języka w autentycznym kontekście komunikacyjnym, dydaktycznym oraz w sytuacjach translatorskich.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Kompetencje społeczne
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych zadań i prowadzeniu dyskusji oraz efektywnie organizuje pracę swoją oraz innych i potrafi krytycznie ocenić jej priorytety oraz stopień zaawansowania
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A__K04
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%