Dydaktyka przedmiotowa języka angielskiego FL-FA-N-SL6O>DPJA1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotowej j. angielskiego odgrywających szczególną rolę w procesie nauczania języków obcych poprzez rozwinięcie kompetencji prakseologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych przyszłych nauczycieli. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
-
HARMER, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
KOMOROWSKA, H. (2005). Metodyka nauczaniajęzyków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
LARSEN-FREEMAN, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford: OUP.
RICHARDS, J., RODGERS, T. , (2002). Approaches and
Methods in Foreign Language Teaching, Cambridge : CUP;
<b>Literatura uzupełniająca</b>
-
MICHOŃSKA-STADNIK A. (1996), Strategie uczenia się i autonomia w warunkach szkolnych, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
GOLEMAN D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań, Wydawnictwo Media Rodzina.
ZIMBARDO, P., JOHNSON, R., & MCCANN, V. (2017) Psychologia-kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
OŻAŃSKA-PONIKWIA, K. (2018). Personality and Emotional intelligence in Second language learning, Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
BĄBEL P., WIŚNIAK M. (2015). 12 zasad skutecznej edukacji, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student: ma podstawową wiedzę z zakresu metodyki uczenia się i nauczania języka docelowego w odniesieniu do następujących typów szkół i placówek edukacyjnych: przedszkole, szkoła podstawowa
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Wiedza
ma podstawową, wiedzę dotyczącą terminologii używanej w dydaktyce przedmiotowej języka angielskiego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Umiejętności
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń z zakresu dydaktyki i zjawisk pedagogicznych oraz samodzielnie oceniać przydatność narzędzi dydaktycznych do realizacji zamierzonych celów na poszczególnych etapach edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13, FFA1A_U02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Umiejętności
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń z zakresu dydaktyki i zjawisk pedagogicznych oraz samodzielnie oceniać przydatność narzędzi dydaktycznych do realizacji zamierzonych celów na poszczególnych etapach edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_U02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne
Kompetencje społeczne
dokonuje oceny swojej wiedzy i umiejętności rozumiejąc potrzebę ciągłego dokształcania się oraz wykazuje troskę o wszechstronny rozwój dzieci/ uczniów/ wychowanków rozwijając ich kompetencje językowe w języku angielskim
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01, FFA1A__K03
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach
Przygotowanie projektu:materiały metodyczne