Psychologia wychowawcza FL-FA-N-NM4O>PSYWYC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
-
A. Brzezińska, Psychologia wychowania, w: Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, red. J. Strelau, Gdańsk 2000, s. 227–257 (lub wydania nowsze).
J. Draus, R. Terlecki, Historia wychowania, t. 2, Wiek XIX i XX, Kraków 2005.
C. H. Edwards, Dyscyplina i kierowanie klasą, Warszawa 2006.
B. Śliwerski, Program wychowawczy szkoły, Warszawa 2001.
B. Śliwerski, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2015 (lub wydania wcześniejsze)
<b>Literatura uzupełniająca</b>
-
T. Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, Warszawa 2007.
M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2003.
W. Okoń, Wszystko o wychowaniu, Warszawa 2009.
E. Putkiewicz, Proces komunikowania się na lekcji,
Warszawa 2002.
J.Robertson, Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w
klasie, Warszawa 2005.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę na temat procesu wychowania oraz wybranych koncepcji wychowawczych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Wiedza
Posiada wiedzę na temat kierowania klasą oraz funkcjonowania uczniów w zespole klasowym.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W03
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Umiejętności
Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii wychowania oraz dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:70%
Przygotowanie projektu:30%
Umiejętności
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania oraz posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem klasowym)
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:70%
Przygotowanie projektu:30%
Kompetencje społeczne
Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K02
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:30%
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K03
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:30%