Psychologia rozwojowa i osobowości FL-FA-N-NM4O>PSRIOS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnienia dotyczącymi osobowości człowieka oraz wybranymi problemami psychologii społecznej. Zajęcia mają przygotować studentów – na poziomie zaawansowanym – do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze wychowawców |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert, Psychologia społeczna: serce i umysł, Poznań 2006.
R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2009.
K. Drat-Ruszczak, Teorie osobowości – podejście psychodynamiczne i humanistyczne, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, red. J. Strelau, Gdańsk 2000, t. 2, s. 601-652.
C. S. Hall, G. Lindzey, J. B. Campbell, Teorie osobowości, Warszawa 2006.
M. Kofta, D. Doliński, Poznawcze podejście do osobowości, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, red. J. Strelau, Gdańsk 2000, t. 2, s. 561-600.
J. Strelau, Osobowość jako zespół cech, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, red. J. Strelau, Gdańsk 2000, t. 2, s. 525-560.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
-
„Charaktery. Magazyn psychologiczny”.
J. Jankowski, Czy wiesz, kim jesteś? Przewodnik po 16
typach osobowości ID 16, Gliwice 2015.
D. T. Kenrick, S. L. Neuber, R. Cialdini, Psychologia
społeczna, Gdańsk 2002.
S. Mika, Psychologia społeczna, Warszawa 1984.
„Psychologia w szkole”.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę na temat podstawowych zagadnień dotyczącymi osobowości człowieka, jej formowania się oraz wybranych metod diagnozy
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W03
Metody weryfikacji:
Egzamin:pisemny
Wiedza
Posiada wiedzę na temat wybranych problemów psychologii społecznej, w tym wywierania wpływu i procesów grupowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin:pisemny
Umiejętności
Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii osobowości i psychologii społecznej oraz dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych)
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna
Umiejętności
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii osobowości i psychologii społecznej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, interpretowania motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K02
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K03
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna