Nowe tendencje w nauczaniu języka angielskiego FL-FA-N-NM4O>NTWNJA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Celem nauczania przedmiotu jest pogłębienie wiedzy studentów nt. nowych perspektyw i zastosowań, jakie stanowią dla nauczycieli języków obcych nowe technologie. Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z możliwościami, jakie daje komputer, urządzenia mobilne i Internet w nauczaniu języka obcego. Pozwoli im to na dokonanie właściwego doboru nowych metod i środków dydaktycznych w nauczaniu języka oraz wzbogaci warsztat metodyczny w zakresie wykorzystania nowych technologii w nauczaniu języka angielskiego. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Wybrane artykuły naukowe opublikowane w czsopiśmie Computer Assisted Language Learning
- Gajek, (2002). Komputery w nauczaniu języków obcych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002
- Komorowska H.(2007). Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Fraszka Edukacyjna, Warszawa.
- Cander A.(2003). Internet jako łatwo dostępne źródło informacji. Języki Obce w Szkole 2003,nr 5, s. 56
- Dudeney G.(2000). The Internet and the Language Classroom. Cambrigde: Cambridge University Press
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Jones C., Fortescue S.(1987). Using computers in the language classroom. Harlow, Longman.
- Litwin W. Komputer w nauczaniu języków obcych. Języki Obce w Szkole 2000, nr 5,32-33
- Litwin W. Nie taki diabeł straszny, czyli role nauczyciela w komunikatywnej klasie CALL. Języki Obce w Szkole.2001, nr 4, s. 28-29
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada uporządkowaną wiedzę o procesach uczenia się i nauczania z wykorzystaniem nowych technologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W08, FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:80%
Przygotowanie projektu:20%
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą terminologii używanej w kontekście uczenia się i nauczania z wykorzystaniem nowych technologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_W08, FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Egzamin:80%
Przygotowanie projektu:20%
Umiejętności
Student potrafi krytycznie ocenić narzędzia i materiały dydaktyczne związane z nowymi technologiami.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U10, FFA2A_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:80%
Przygotowanie projektu:20%
Umiejętności
Potrafi przygotować lekcję bądź jej fragmenty w opartą na wykorzystaniu nowych technologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F2A_U10, FFA2A_U05
Metody weryfikacji:
Egzamin:80%
Przygotowanie projektu:20%
Kompetencje społeczne
Rozpoznaje możliwości i ograniczenia wynikające z uzyskanej kompetencji językowej w kontekście teorii przyswajania i uczenia się języków obcych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_K01
Metody weryfikacji:
Egzamin:80%
Przygotowanie projektu:20%