Metodyka zarządzania klasą szkolną FL-FA-N-NM4O>MZKSZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą metod i technik pozwalających na efektywne zarządzanie klasą szkolną. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
-
Marzano, Robert & S. Marzano, Jana. (2003). The Key to Classroom Management. Educational Leadership. pp. 61. 6-13.
Carey, B. (2014). How We Learn. New York : Random House
Malamah-Thomas, A. (2001). Classroom Interaction. Oxford : OUP;
Nunan, D. (2003). Syllabus Design. Oxford : OUP
Lemańska-Lewandowska, E. (2013). Nauczyciele a
Dyscyplina w Klasie Szkolnej. Przekonania, Strategie, Kierunki Zmian. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz
<b>Literatura uzupełniająca</b>
-
Richards, J., Rogers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge : CUP
M Johnston, J & Foxx, R., & W Jacobson, J.m & Green, G., & Mulick, J. (2006). Positive Behavior Support and Applied Behavior Analysis. The Behavior analyst / MABA. 29. 51-74. 10.1007/BF03392117.
Rindu, I., & Ariyanti, A. (2017). Teacher''''s Role in Managing the Class during Teaching and Learning Process. Script Journal: Journal of Linguistic and English Teaching. 2. pp. 83-100. 10.24903/sj.v2i1.77.
Maccay, J. (2006). Coat of Many Pockets. Managing Classroom Interactions. Acer Press
Chandra, Ritu. (2015). Classroom Management for Effective Teaching. International Journal of Education and Psychological Research (IJEPR).
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, zasad etycznych, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, środowisk wychowawczych i opiekuńczych oraz ich specyfiki i procesów w nich zachodzących.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Wiedza
Posiada wiedzę na temat procesów przyswajania, uczenia się i nauczania języka angielskiego, w tym metodyki nauczania jęz. angielskiego w odniesieniu do następujących typów szkół i placówek edukacyjnych: przedszkole, szkoła podstawowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Umiejętności
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi, potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych).
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Umiejętności
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) współpracy z innymi nauczycielami, pedagogami i rodzicami uczniów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K03
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena umiejętności praktycznych