Metodyka oceniania i testowania w nauczaniu języków obcych FL-FA-N-NM4O>MOTNJO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Cel naczelny: rozwinięcie u studentów wiedzy, sprawności i umiejętności niezbędnych dla przyszłych nauczycieli do oceniania i testowania wiedzy uczniów i dostarczania im informacji zwrotnej.
|
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
-
Alderson, J., Clapham, C. Wall, D.(1995). Language Test Construction and Evaluation.
Cambridge: Cambridge University Press.
Douglas Dan, (2014), Understanding Language Testing,
London : Hooder Education;
Downing, S., Haladyna, T. (2006). Handbook of Test
Development. London: Mahwah.
Fulcher, G. (2010). Practical Language Testing. London:
Hodder Education.
Mc Namara, T. (2014) Language Testing, Oxford :
Oxford Universty Press;
<b>Literatura uzupełniająca</b>
-
Boyle, J., Fisher, S. (2007). Educational Testing: A Competence-Based Approach. Oxford:
Oxford University Press.
Brown, H. (2006). Language Assesment. Principles and
Classroom Practices. London: Longman
Carr, N. (2011). Designing and Analyzing Language
Tests. Oxford: Oxford University Press.
Coombe,C., Davidson, P., O’Sullivan,B. & Stoynoff,S.
(2012). Second Language Assesment. New York:
Cambridge University Press.
Komorowska, H.(2004). Sprawdzanie umiejętności w
nauce języka obcego. Warszawa:
Fraszka Edukacyjna
Gondova D., (2013) Taking First Steps in Teaching
English: Assessing Learners, Zilina, EDIS – vydavatelstwo Zilinskej university;
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu, struktury i funkcji języka zorientowaną na jej zastosowanie praktyczne w wybranej sferze działalności zawodowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Ocena umiejętności praktycznych:Krytyczna analiza przedstawionych testów językowych
Ocena umiejętności praktycznych:Umiejętność prezentacji informacji teoretycznych dot. tematyki testowania języka (w formie ustnej)
Przygotowanie projektu:Przygotowanie testu diagnostycznego dot. wskazanej sprawności językowej
Wiedza
Ma pogłębioną, zorientowaną na zastosowanie praktyczne, wiedzę o wielokulturowości i składających się na nią pojęciach oraz komunikacji międzykulturowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Ocena umiejętności praktycznych:Krytyczna analiza przedstawionych testów językowych
Ocena umiejętności praktycznych:Umiejętność prezentacji informacji teoretycznych dot. tematyki testowania języka (w formie ustnej)
Przygotowanie projektu:Przygotowanie testu diagnostycznego dot. wskazanej sprawności językowej
Umiejętności
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, interpretowania motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Ocena umiejętności praktycznych:Krytyczna analiza przedstawionych testów językowych
Ocena umiejętności praktycznych:Umiejętność prezentacji informacji teoretycznych dot. tematyki testowania języka (w formie ustnej)
Przygotowanie projektu:Przygotowanie testu diagnostycznego dot. wskazanej sprawności językowej
Umiejętności
Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody oraz treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) posługując się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Ocena umiejętności praktycznych:Krytyczna analiza przedstawionych testów językowych
Ocena umiejętności praktycznych:Umiejętność prezentacji informacji teoretycznych dot. tematyki testowania języka (w formie ustnej)
Przygotowanie projektu:Przygotowanie testu diagnostycznego dot. wskazanej sprawności językowej
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A__K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach
Ocena umiejętności praktycznych:Krytyczna analiza przedstawionych testów językowych
Ocena umiejętności praktycznych:Umiejętność prezentacji informacji teoretycznych dot. tematyki testowania języka (w formie ustnej)
Przygotowanie projektu:Przygotowanie testu diagnostycznego dot. wskazanej sprawności językowej