Emisja głosu FL-FA-N-NM4O>EGLOSU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów w wiedzę z zakresu budowy aparatu głosowego, jego higieny, patologii, profilaktyki, oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do posługiwania się prawidłową emisją głosu tj.: głos jako narzędzie – praca głosem, technika mowy i prezentacji. |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
-
Walencik-Topiłko A., Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem, Harmonia 2009.
Łastik A., Poznaj swój głos... twoje najważniejsze narzędzie pracy, Studio Emka 2009.
Siedlecki A., Praca głosem. Technika mowy i prezentacji, FOSZE 2016.
Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie. Bogumiła Tarasiewicz i Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS. Kraków 2003.
Sinkiewicz A., Niebudeg-Bogusz E., Szkiełkowska A.,Wiskirska-Woźnica B., Śliwińska-Kowalska M., Propozycja optymalizacji systemu profilaktyki i leczenia zawodowych chorób narządu głosu, (w:) Otorynolaryngologia 2018, 17 (1), s. 15-19.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Przybysz – Piwko M., Emisja głosu nauczyciela,Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2006.
Linklater K., Uwolnij swój głos. Tworzenie obrazów w pracy nad głosem, Wydawnictwo PWST, Kraków 2012
Pawłowski Z.,(red.) Emisja głosu. Struktura, funkcja, diagnostyka, pedagogizacja,Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2009.
Binkuńska E., Higiena i emisja głosu mówionego, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2012.
Kisiel M., Emisja i higiena głosu w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Wydawnictwo Naukowe WSB, Dąbrowa Górnicza 2012.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka oraz procesów jego wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:20%
Ocena aktywności na zajęciach:50%
Umiejętności
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, interpretowania motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:50%
Ocena umiejętności praktycznych:prezentacja tekstu literackiego 50%
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w kontekście zmian zachodzących w świecie i w nauce
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA2A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:20%
Ocena aktywności na zajęciach:50%
Ocena umiejętności praktycznych:prezentacja tekstu literackiego 50%