Praktyczna znajomość języka angielskiego – zintegrowana sprawność rozumienia i konwersacji FL-FA-N-NL6O>PZSR-1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Celem kursu jest zintegrowane doskonalenie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi w języku angielskim, jak i rozumienie tekstów pisanych i słuchanych, ze szczególnym uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa poznanego na zajęciach. Zajęcia mają charakter ćwiczeń doskonalących umiejętności zarówno rozumienia, jak i mówienia w języku angielskim na podstawie zagadnień rozpisanych w treściach programowych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Liz &John Soars, Paul Hancock. Headway Advanced 5th
- Evans, V., Obee, B. Upstream Upper-Intermediate B2, Express Publishing 2010.
- Cotton, D., Falvey D. and Kent, S. Language Leader Upper Intermediate, Pearson Education Limited 2008 (Twelfth impression 2015).
- Mann M., Taylore-Knowles S. Destination C1&C2 Grammar & Vocabulary. Macmillan Education 2008.
- Materiały prasowe oraz inne teksty z mediów anglojęzycznych. Materiały audio i video na poziomie zaawansowanym B2-C1.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- McCarthy, M. & O''Dell, F. English Idioms in Use. Cambridge University Press 2008.
- McCarthy, M. & O''Dell, F. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate/Advanced. Cambridge University Press 2007.
- Evans, V. CPE Listening and Speaking Skills, Express Publishing.
- Thomas, B.J. Advanced Vocabulary & Idiom, Longman Group Limited, 1989.
- Foley, M., Hall, D. My Grammar Lab Advanced C1/C2. Pearson Education Limited 2012.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
ma podstawową wiedzę w zakresie systemu, struktury i funkcji języka/języków prowadzonych w ramach specjalności;
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W09
Metody weryfikacji:
Kolokwium:60%
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Wiedza
posiada wiedzę na temat norm i zasad gramatycznych języka kierunkowego i lektoratu, opanował zasób słownictwa wystarczający do komunikacji na poziomie A1 – B2;
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W10
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Wiedza
zna podstawowe zasady przygotowania, analizy i interpretacji tekstów użytkowych i akademickich w języku kierunkowym;
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W15
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Umiejętności
ma umiejętności językowe właściwe dla studiowanej w ramach kierunku specjalności zgodnie z wymaganiami określonymi przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego;
Powiązane efekty kierunkowe:
Metody weryfikacji:
Kolokwium:60%
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Umiejętności
potrafi stosować wszystkie sprawności językowe (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie) na poziomie A1-B2. Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych oraz potrafi formułować spójne i przejrzyste wypowiedzi ustne lub pisemne;
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Kompetencje społeczne
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku kierunkowym, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w wymiarze interdyscyplinarnym
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Kompetencje społeczne
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji oraz efektywnie organizuje pracę swoją oraz innych i potrafi krytycznie ocenić jej priorytety oraz stopień zaawansowania;
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A__K04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:40%
Kompetencje społeczne
potrafi stosować reguły grzecznościowe i etykietę obowiązującą w języku kierunkowym.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A__K05
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:40%