Psychologiczne podstawy wychowania i nauczania FL-FA-N-NL6O>PPWINA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi |
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Badura-Madej, A. Dobrzyńska-Mesterhazy, Przemoc w rodzinie i interwencja kryzysowa, Kraków 2000.
- Brzezińska, J. Trempała, Wprowadzenie do psychologii rozwoju, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, red. J. Strelau, Gdańsk 2000, t. 1, s. 229-283.
- Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, red. A.I. Brzezińska, Gdańsk 2016.
- C. Kendall, Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Modele klinicznei terapeutyczne, przeł. J. Kowalczewska, Gdańsk 2004.
- Vasta, M. M. Haith, S. A. Miller, Psychologia dziecka, przeł. M. Babiuch i in., Warszawa 2004.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student: posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych;
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_W02
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna
Umiejętności
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_U02
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna
Kompetencje społeczne
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A__K02
Metody weryfikacji:
Przygotowanie projektu:prezentacja multimedialna