Podstawy dydaktyki FL-FA-N-NL6O>PODDYD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Glównym założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą procesów edukacyjnych i ich uwarunkowań niezbędnych w kontekście przyszłej pracy dydaktycznej. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Turula, A. (2010). Teaching English as a foreign language. Częstochowa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej.
- Council of Europe, (2011). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe.
- Wallace, M., J. (1998). Action Research For Language Teachers. CUP
- Okoń, W. (2003) Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa.
- Richards, J., Rodgers, T. (2001) Approaches and Methods in Language Teaching: Cambridge : Cambridge University Press.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Mackey, A. & Gass, S. M. (2005). Second Language Research- Methodology and Design. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
- Arabski, J. (1998). The characteristics of successful learners. In J. Arabski [ed] Studies in Foreign language Learning and Teaching. Katowice: Wydawnictwo UŚ
- Anderson, L. W., Sosniak, L. A. (1994) Bloom''s Taxonomy: A forty-year retrospective.
- Jodłowiec, A. Niżegorodcew (red.) Dydyktyka języków obcych na początku XXI wieku, Kraków 2007
- Freire, P. (2006) [1970]. The banking model of education. In Provenzo, Eugene F. Critical issues in education: an anthology of readings. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. pp. 105–117.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka oraz procesów jego wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_W01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
posiada wiedzę specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniów szczególnie uzdolnionych oraz uczniów z zaburzeniami rozwoju
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_W03
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi, potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_U01
Metody weryfikacji:
Egzamin
Umiejętności
potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody oraz treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) posługując się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A_U03
Metody weryfikacji:
Egzamin
Kompetencje społeczne
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
FFA1A__K03
Metody weryfikacji:
Egzamin