Metodyka zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego FL-FA-N-NL6O>MZNPJE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Głównym założeniem przedmiotu jest rozwinięcie i udoskonalenie u studentów wiedzy i umiejętności dotyczących planowania, przygotowania i przeprowadzenia lekcji w szkołach podstawowych i przedszkolach w zakresie zintegrowanego nauczania przedmiotowo językowego. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
-
Marsh, D. (Ed.). (2002). CLIL/EMILE – The European dimension: Actions, trends and foresight potential. European Commision, DG EAC.
Dalton-Puffer, C. (2007). Discourse in content and language integrated learning (CLIL) Classrooms. Philadelphia: John Benjamins.
Mehisto, , Marsh, D., & Frigols, M. (2008). Uncovering CLIL: Content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan.
Nunan, (2004). Task-based language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Stryker, , & Leaver, B. (Eds.). (1997). Content-based instruction in foreign language education: Models and methods. Washington, DC: Georgetown University Press.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
-
Eurydice Report (2006). Content and language learning (CLIL) at schools in Europe. Brussels: http:// eacea.ec.europa.eu/ resources/eurydice/pdf/ 0_integral/ 071EN.pdf
Snow & D. Brinton (Eds.), The content-based classroom. Perspectives on integrating language and content. White Plains: Longman
Larsen-Freeman, (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student: Zna elementarną terminologię stosowaną w dydaktyce języka obcego i rozumie jej zastosowania w obrębie zajęć z zintegrowanego nauczania przedmiotowo- językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W07
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:realizacja badań
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych aspektów zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W11
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:realizacja badań
Umiejętności
Potrafi wybrać odpowiednie do wieku uczniów materiały nauczania CLIL i ocenić ich przydatność na lekcjach
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:realizacja badań
Umiejętności
Potrafi określić cele kursów i nauczać wszystkich sprawności językowych na poziomie wczesnoszkolnym, potrafi przygotować i przedstawić lekcje CLIL
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U13
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:realizacja badań
Kompetencje społeczne
Ma świadomość językową i metodyczną, poziomu swojej wiedzy i dostrzega potrzebę doskonalenia swoich umiejętności
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Przygotowanie projektu:realizacja badań