Gramatyka opisowa języka angielskiego FL-FA-LK-SL6O>GOPJAN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/2021-Z:
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu systemów języka angielskiego: morfologii, składni oraz fonetyki i fonologii, odgrywających szczególną rolę w poprawnej komunikacji w języku angielskim, w procesie uczenia się tego języka, nauczania go i przekładu z języka polskiego na język angielski oraz przekładu odwrotnego. |
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- S. Chalker, A Student’s English Grammar. Workbook. Longman 1992/2007.
- M. Verspoor, K. Sauter., English Sentence Analysis. An Introductory Course, John Benjamins Publishing Company. Amsterdam/Philadelphia 2000.
- R. A. Close., A University Grammar of English. Workbook, Longman 1974.
- S. Greenbaum, R. Quirk, A Student’s Grammar of the English Language, Longman 1990/2007.
- P. Roach, English Phonetics and Phonology, Cambridge University Press 2009 itp.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- B. Aarts, English Syntax and Argumentation, Polgrave 1997/2013.
- R. Quirk, S. Greenbaum, G. Leech, J. Svartvik, A Comprehensive Grammar of the English Language, Longman 1985/2007.
- R. Huddleston, G. K. Pullum, The Cambridge Grammar of the English Language, Cambridge University Press 2002.
- D. Biber, S. Johansson, G. Leech, S. Conrad, E. Finegan, Longman Grammar of Spoken & Written English, Longman 1999/2007.
- D. Biber, S. Conrad, G. Leech., Longman Student Grammar of Spoken & Written English.Workbook, Longman 2002.
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
ma podstawową wiedzę w zakresie systemu, struktury języka angielskiego na poziomie morfologii, składni, fonetyki i fonologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W09
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Wiedza
Posiada podstawową wiedzę z zakresu morfologii, składni, fonetyki i fonologii języka angielskiego, metodologii i terminologii językoznawstwa funkcjonalnego i spokrewnionych z nim ujęć językoznawstwa autonomicznego.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_W12
Metody weryfikacji:
Egzamin:100%
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Umiejętności
Student:
potrafi rozpoznawać części zdania prostego w języku angielskim i jego kanoniczne typy z zastosowaniem metodologii językoznawstwa funkcjonalnego, na podstawie uzyskanej wiedzy potrafi wykonać morfologiczną i składniową analizę złożonego zdania angielskiego, potrafi również wykonać analizę fonologiczną segmentalną i suprasegmentalną w oparciu o teorię generatywną w fonetyce i fonologii.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_U06
Metody weryfikacji:
Kolokwium:75%
Ocena aktywności na zajęciach:25%
Kompetencje społeczne
Student:
ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu gramatyki i wymowy języka angielskiego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się poprzez zwracanie uwagi na użycie tego języka w autentycznym kontekście komunikacyjnym, dydaktycznym oraz w sytuacjach translatorskich.
Powiązane efekty kierunkowe:
F1A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:75%