Komunikacja społeczna EP-SI7P>KS
Założenia: Przedmiot wprowadza podstawowe wiadomości z zakresu skutecznej autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, reguł przygotowania prezentacji multimedialnej a także najważniejsze informacje na temat sposobów rozwiązywania konfliktów, negocjacji i technik negocjacyjnych niezbędnych dla pracowników współczesnych przedsiębiorstw.
Cele: Zrozumienie procesu komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Ogólne reguły wykonania prezentacji multimedialnej oraz szczegóły przygotowania komunikatywnej prezentacji PPT. Postawy w kontaktach międzyludzkich i ich związek ze stylami komunikowania. Zakłócenia procesu komunikacji i narzędzia skutecznej komunikacji. Sposobów wywierania wpływu na ludzi, podstawowe typy konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania. Przygotowanie do negocjacji profesjonalnych, podstawowe typy negocjacji i etapy prowadzenia negocjacji. Typy (charakterologiczne) negocjatorów, najważniejsze taktyki negocjacyjne i sposoby reagowania na ich zastosowanie. Elementy negocjacji zespołowych i role ich uczestników..